Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Κυριακή, 5 Σεπτεμβρίου 2010

Ilya Efimovich Repin - Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν

Γεννήθηκε το 1844 σε μια μικρή ουκρανική πόλη την Tchuguev.  Σαν παιδί είχε εκπαιδευτεί ως αγιογράφος. Στα 19 του χρόνια βρέθηκε στην Ακαδημία Τεχνών της Πετρούπολης.Με την αρχή των σπουδών του στην πρωτεύουσα,  14 τελειόφοιτοι αποβάλλονται από την σχολή γιατί αρνήθηκαν να ζωγραφίσουν ένα μυθολογικό θέμα για το πτυχιακό τους έργο. Με αυτούς συνδέθηκε αργότερα.  
 

 Aυτοπροσωπογραφία (1878)
                                             


 
 Σε μια γέφυρα στο Abramtsevo. (1879)



 

Vsevolod Mikhailovich Garshin  (1884)
                                                                        



Θρησκευτική πομπή στο Κουρσκ. (1880-1883)





Ο συγγραφέας Alexey Pisemsky

                                               

  Κοζάκοι Ζαπορόζτσι απαντούν σε επιστολή του Τούρκου Σουλτάνου. (1891)




Ο καθηγητής  Ivanov (1882)
 
                                                     



Αρνηση Εξομολόγησης. (1885)
 


Ο συνθέτης Mikhail Glinka.(1887)
 
                                                         

 "Κατάδικοι τραβώντας ένα σκάφος κατά μήκος του ποταμού Βόλγα" ή "Οι Βαρκάρηδες του Βόλγα".(1873)

 

                                                       Ο συνθέτης Musorgsky. (1881)





 Ανασταίνοντας την θυγατέρα του Jairus.(1871)

 

 Ο κριτικός τέχνης Vladimir Stasov.(1883)
 



Πορτρέτο της ηθοποιού Pelageya Antipevna Strepetova στο ρόλο Elizabeth.
                                                                     




Ο Αγιος Νικόλαος σώζει τρεις αθώους από το θάνατο.(1888)
  




Ιούδας.(1885)




 Το πορτρέτο της κόρης του Βέρας. (1892)

                                                 




 Εθιμοτυπική συνεδρίαση του κρατικού συμβουλίου. (1903) 





                                                                 Κορίτσι Ψαράδων. (1874)
 



Η σύλληψη του προπαγανδιστή. (1892)



 Leo Tolstoy (1887)
                                                                           


    
Ιωάννης ο Τρομερός και ο γιός του Ιβάν.(1885) 
  
                                                                                             
 

Ο Ηλίας Ρέπιν με την Ναταλία Nordmann
 .



Ιωάννης και οι φίλοι του (1869)
 



   Ενας ντροπαλός Αγρότης. (1877)
                                                      



  Ενας Αρχιδιάκονος. (1877)
                                                                                                   
 


Αλέξανδρος ο τρίτος 


                                           




Η σύζυγος του Βέρα αναπαύεται. (1882)




Φεστιβάλ χορού (1883)
                                                 



 Ο ιστορικός τέχνης Vladimir Stasov.


 
                                                                                                                                                    
Aπροσδόκητη Επιστροφή. (1884)
 
 

 Πορτρέτο του κριτικού τέχνης Vladimir Stasov.(1889)

                                                      
 
   

  Ενας πωλητής εφημερίδων στο Παρίσι. (1873)





         
 Πορτρέτο του Anton Rubinstein. (1887)
                                                                                                                     
 



       Νέγρα  (1876)
                                                      
 


O Λέων Τολστόι. (1891)





  Η φιλάνθρωπος Olga Sergeyevna Aleksandrova-Heinz.




                                                                       
 

 Ο Λέων Τολστόι στο χωράφι.(1887)





Ο Λέων Τολστόι κάτω από ένα δένδρο (1891)
 



 Πορτρέτο του ζωγράφου Ivan Kramskoy. (1882)


                                                    
                                                                                              
Ο Dmitry Mendeleev (1885)
                                                                

 Σε ένα παγκάκι. (1876)





Sadko στο βασίλειο του βυθού. (1876)


                                                                                              
 
Πορτρέτο του ιδρυτή της Πινακοθήκης Pavel Tretyakov.(1883)

 


Νεοσύλλεκτος πήρε άδεια.  (1876)

                                       



  Ο συνθέτης Κόρσακοφ

                                                                                                                                                         

5 σχόλια:

nimertis είπε...

για μια ακόμη φορά υποκλίνομαι... αυτός ο Ιούδας με στοίχειωσε! την καλημέρα μου...

Βάσσια είπε...

Ω! Πολύ όμορφα έργα. έντονα χρώματα, λεπτόμερειες.
Πρώτη γνωριμία και αυτή habilis.
Στη "σύλληψη του πραπαγανδιστή" και στο "Φεστιβάλ..." απίστευτες λεπτομέρειες.

Καλή εβδομάδα
:-)

JamanFou είπε...

Επιμένεις ευχάριστα κι εντυπωσιακά!

Καλό Φθινόπωρο

Μαριανα είπε...

habilis φοβερή συγκέντρωση έργων του Repin, κάποια από τα οποία έβλεπα για πρώτη φορά. Το βασίλειο του βυθού μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση, μήπως γνωρίζεις αν έχει ζωγραφίσει ανάλογα θέματα ή αν μετά που ακολούθησε την ομάδα δεν ασχολήθηκε ξανά με μυθολογικά θέματα;
καλημέρα!

habilis είπε...

nimertis *
Σε ευχαριστώ !

Βάσσια *
Χαίρομαι που σου άρεσε !

JamanFou *
To κόλλημα συνεχίζετε.

Μαριάνα *
Απο ότι ξέρω αυτή η μεγάλη φουρνιά ζωγράφων δεν τα πήγεναν καλά με τα μυθολογικά θέματα.
Του Ρέπιν ελάχιστα είδα .
Οι 14 τελειόφοιτοι αποβλήθηκαν από την Ακαδημία Τεχνών της Πετρούπολης με αφορμή το ότι αρνήθηκαν να κάνουν την διπλωματική τους εργασία λόγω του θέματος που επέλεξαν οι δάσκαλοι τους για να εξεταστούν και που ήταν ένα μυθολογικό θέμα .Είχαν όμως και άλλες αντιρρήσεις με τους δασκάλους της σχολής που επέμεναν λίγο περισσότερο στο μέχρι τότε κλασικό ζωγραφικό στυλ αλλά και την θεματολογία της ζωγραφικής της Δ. Ευρώπης .
Οι 14 λοιπόν ίδρυσαν την artel των καλλιτεχνών και έψαχναν κάτι που θα αντιπροσώπευε το υψηλό δημόσιο καθήκον του καλλιτέχνη , αρχές του ρεαλισμού , την ηθική ουσία της τέχνης και μια υπηκοότητα της τέχνης .
Εκαναν και λίγες αγιογραφίες αλλά ήταν από εντελώς άλλη ματιά ίσως γιατί το θρησκευτικό συναίσθημα στον τόπο τους ήταν ποιό χαλαρό απο αυτό της Δ.Ευρώπης αλλά έβαλαν στον καμβά τους και πορτρέτα απλών ανθρώπων καθημερινών εκτως από την ελίτ.
Ο Ρέπιν δεν ήταν στον σκληρό πυρήνα των 14 αλλά ήταν μαζί τους.

Αναγνώστες