Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Κυριακή, 3 Οκτωβρίου 2010

Caravaggio - Καραβάτζιο

 (1571-1610)
O Michelangelo Amerighi γεννήθηκε στο χωριό Caravaggio, ένα χωριό κοντά στο Μιλάνο.
Eζησε στη Ρώμη, τη Μάλτα, τη Νάπολη και την Σικελία.
Οι κακές γλώσσες τον θέλουν, όταν δεν ζωγράφιζε, να βρισκόταν  στους δρόμους με τους μέθυσους και τους φυγόδικους.
Το 1606 στη Νάπολη σε έναν καβγά τραυματίζει θανάσιμα έναν αντίπαλό του και σαν φυγόδικος εξαφανίζετε.
Οταν ξαναγύρισε το 1610 στον τόπο του εγκλήματος κάποιοι που δεν το ξέχασαν τον σκότωσαν έξω από μια ταβέρνα.
Υπάρχουν και άλλες εκδοχές για τον θάνατο του.
 Το έργο του δίχασε τους συγχρόνους του, από πολλούς αντιμετωπίστηκε με θαυμασμό από άλλους αντιμετωπίστηκε αρνητικά, oι επικριτές του έκαναν λόγο για  σκανδαλώδες τρόπο που  αποτύπωνε τα θέματά του. O Πουσέν πίστευε ότι είχε έρθει στον κόσμο για να καταστρέψει τη ζωγραφική.
                                                                    Περισσότερα


 Δίας Ποσειδώνας και Πλούτωνας. (1600)

                                             

Αγία Αικατερίνη της Αλεξάνδρειας. (1595-96)





 O Αγιος Φραγκίσκος. (1606)







Η Σαλώμη με το κεφάλι του Αγίου Ιωάννη του Πρόδρομου. (1609-1610)

 
                                               
O Δαβίδ με το κεφάλι του Γολιάθ. (1610)



Ο Αγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής. (1610)

  


 Δαβίδ. (11606-1607)



                                                 





Εσωτερικό  Παρεκκλήσι Contarelli.
                                                                             

                

 Ο Αγιος Ματθαίος και ο Αγγελος. (1603)




   Ο Αγιος Ματθαίος και ο Αγγελος. (1602)




Αποκεφαλισμός του Αγίου Ιωάννη Πρόδρομου. (1607-1608)




Εκσταση του Αγίου Φραγκίσκου. (1596) 




 Aγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής. (1903-1605)


 
                                                 
Το μαρτύριο του Αγίου Ματθαίου. (1599-1600)



 Νάρκισσος (1598-99)



 Ο νικητής έρωτας. (1601)




 Ιουδήθ και Ολοφέρνης. (1598)



Ανάπαυση κατά την φυγή από την Αίγυπτο. (1597)
                                                   

Η θυσία του Ισαάκ. (1599)




 Η Σαλώμη με το κεφάλι του Ιωάννη του Βαπτιστή. (1609)





 Το προσκύνημα των ποιμένων. (1609)


                                            
Παναγία με το φίδι - Η Μαντόνα του Palafrenieri. (1605-1606)



 Η Παναγία του Rosario (1606-07)



Η Μαντόνα του Loreto. (1603-1606)


Το δείπνο της Εμμαούς (1601)



 

Το δείπνο της Εμμαούς. (1606)





Η προδοσία του του Χριστού. (1602-1603)





To μαστίγωμα του Χριστού. (1606-1607)

 


 Ιδού ο άνθρωπος (1600).


 

Ο βασανισμός του Αγίου Ανδρέα. (1609-1610)




Η ταφή Του  Χριστού. (1602-1604)






Η δυσπιστία του Θωμά. (1603)



 Ο Χριστός στον κήπο. (1603)





 Το κάλεσμα του Ματθαίου (1599-1600)




Η Σταύρωση του Αγίου Πέτρου (1601)





Χαρτοκλέφτες



     
Aυτοπροσωπογραφία του ως Βάκχο / Άρρωστος Βάκχος  (1594)
                                     



 Μαρία Μαγδαληνή. (1599)



 
Οι μουσικοί. (1595)
                                                     

Τα Επτά Ελέη. (1606-1607)


  
 



Καλάθι με φρούτα. (1599)



                                                    


5 σχόλια:

Βάσσια είπε...

Έτυχε πριν κανά μήνα περίπου, να δω στην τηλεόραση μια ταινία για τον Caravaggio του 2007.
Και τον θυμήθηκα, κι είπα να διαβάσω πάλι και να δω έργα του, σε κάποιες συλλογές-λευκώματα ζωγράφων που διαθέτω.

Λοιπόν, έχοντας μάθει λίγα για εκείνον και την περιπετειώδη ζωή του, στα έργα του τα ξαναείδα.
Ήταν έτσι σκληρά σε γραμμές και χρώματα, και μου αρέσουν.

Καλή εβδομάδα habilis
:-)

Sidepap21 είπε...

Τρομερή εκφραστικότητα !!!
Αποτυπώνει ταυτόχρονα το πάθος του ζωγράφου ...
Καλό Σ.Κ. εύχομαι ...

Black Bedlam είπε...

Καλησπέρα σου.Μέσα στην "σκοτεινιά" που ζούμε, εσύ βρίσκεις και αναρτείς το ΦΩΣ.
Λέω το φως, παρότι οι πίνακες του Καραβάτζιο είναι χαρακτηριστικοί για την σκοτεινότητα τους και ταυτόχρονα, τόσο φωτεινοί για την τέχνη τους.
Ατίθασος και ιδιόμορφος, ιδιοφυής, ασυμβίβαστος και δύστροπος, όπως λέγεται.Νατουραλιστής, μετρ της φωτοσκίασης.
Ένας καλλιτέχνης που είχε πολλούς θαυμαστές και πολλούς επικριτές.Ασχολήθηκε κυρίως με την θρησκευτική ζωγραφική μιας και οι παραγγελίες του προέρχονταν κυρίως από καρδιναλίους και πάμπλουτους θαυμαστές, άλλωστε μαικήνας του, υπήρξε ο καρδινάλιος ντελ Μόντε.
Τον 19 και το 20 αιώνα η πορεία των έργων του υπήρξε φθίνουσα αλλά το 1951 ανακτά την φήμη του, από την έκθεση των έργων του που έγινε στο Μιλάνο και αναγορεύεται σαν ο πρώτος λαϊκός ζωγράφος, ως επαναστάτης που παραμέρισε τις ακαδημαϊκές συμβάσεις.Το 2006 αν θυμάμαι καλά είχα διαβάσει για την έκθεσή του, που γινόταν στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου. Για να δει κανείς τα έργα του, έπρεπε να βγάλει εισιτήρια μέρες πριν.
Να είσαι καλά για τούτη την ανάσα που μας έδωσες.
Να είσαι καλά και για την άλλη στο κλικ που έκανα, έξυπνη με καυστικό χιούμορ συνυπογράφω φίλε μου.
Αλήθεια τι θα έλεγες να προσθέσεις το προτεινόμενο Μπάνερ στην σελίδα μου, δεν είναι λες ευκαιρία, να δούμε αν μπορούμε να συντονιστούμε;
Ρίξε μια ματιά στα τελευταία σχόλιά μου και επάνω δεξιά στην σελίδα μου.Λέει Όχι στους υποψήφιους του ΔΝΤ.Αν όχι δεν τρέχει τίποτα έτσι και αλλιώς, θα έχουμε περί άλλων να τιρβάζουμε, που λένε και οι γραμματιζούμενοι.(συγχώραμε που σου το λέω αλλά μου δημιουργείται η εντύπωση πως δεν το έχεις δεί.)
Χαιρετώ και ευχαριστώ για την ανάρτηση.

ΟΧΙΑ είπε...

Τέλειος και στις σκληρές και στις τρυφερές απεικονίσεις.

Υ.Γ: Και η λεπτομέρεια...η Μαρία Μαγδαληνή εγκυμονούσα.

Iptamenos Ollandos είπε...

Άλλη μια πολύ όμορφη συλλογή.
Ευχαριστούμε.

Αναγνώστες