Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Κυριακή, 30 Ιανουαρίου 2011

Guido Reni

Αυτοπροσωπογραφία - 1602

O Γκουίντο Ρένι γεννήθηκε στο Calvenzano λίγο έξω από την  Μπολόνια  το 1575. Απο τα εννέα του χρόνια ξεκίνησε σαν μαθητής στους ζωγράφους της εποχής . Εζησε εκτός από την γενέτειρά του στην Νάπολη και στη Ρώμη. Παρακολουθούσε τους ζωγράφους  της εποχής αλλά και τους παλαιότερους κυρίως όμως τον Ραφαήλ αλλά και τον Καραβάτζιο τον οποίο και γνώρισε στη Ρώμη το 1604. Εφυγε το 1642 σε ηλικία 67 ετών.





Η μητέρα του - 1612


Άγιος Σεβαστιανός



Η Αγία Σεσίλια - 1631




Ο Ιωσήφ και η σύζυγος του Πετεφρή - 1631



Κατά την Παλαιά Διαθήκη ο Ιωσήφ ήταν γιος του Ιακώβ.  Ο Πετεφρή ήταν αξιωματούχος αυλικός του Φαραώ στο σπίτι του οποίου υπηρετούσε ο Ιωσήφ τον οποίο είχε αγοράσει σαν σκλάβο ο Πετεφρή .Τον Ιωσήφ  τον παρέστεκε ο Θεός κι έτσι το σπίτι του Πετεφρή το βρήκε ευμάρεια η οποία εκπορευόταν  από τον Ιωσήφ. Τον Ιωσήφ ο Πετεφρή τον έκανε αρχιεπιστάτη του . Η γυναίκα του Πετεφρή όμως θέλχθηκε από τον Ιωσήφ και προσπάθησε να τον αποπλανήσει αρκετές φορές. Ο Ιωσήφ όμως αρνήθηκε και προκάλεσε το θυμό της, η οποία τον κατηγόρησε ότι προσπάθησε να τη βιάσει . Τότε ο Πετεφρή πιστεύοντας τη γυναίκα του, έριξε τον Ιωσήφ στη φυλακή. Εκεί ο Ιωσήφ ερμήνευσε δύο όνειρα σε αξιωματούχους του Φαραώ που είχαν εκπέσει. Σύμφωνα με το πρώτο όνειρο, ο ένας θα εκτελούνταν και ο άλλος θα ξανααναλάμβανε το αξίωμά του αρχιοινοχόου. Μετά από δύο χρόνια ο Φαραώ είδε ένα όνειρο το οποίο οι μάγοι του δεν μπορούσαν να το ερμηνεύσουν. Ο αρχιοινοχόος τότε θυμήθηκε τον Ιωσήφ και ο Φαραώ διέταξε να τον βγάλουν από τη φυλακή. Το όνειρο το ερμήνευσε ο Ιωσήφ και σύμφωνα με αυτό θα έρχοντο στην Αίγυπτο 7 έτη αφθονίας τα οποία θα διαδέχονταν 7 έτη ανέχειας και ξηρασίας. Ο Φαραώ έλαβε μέτρα για την αντιμετώπιση του κακού και έδωσε στον Ιωσήφ ανώτατο αξίωμα και  για να επανορθώσει το κακό που του είχε γίνει μνήστευσε τον Ιωσήφ με την κόρη του Πετεφρή.



Άγγελος του Ευαγγελισμού 



Ο Άγιος Ματθαίος και Άγγελος  1635 - 40



Προσκύνημα των ποιμένων




Ο Χριστός στεφανωμένος με αγκάθια (1622-23)



Ο Άγιος Ιωσήφ και το Θείο Βρέφος - 1620



Το Μαρτύριο της Αγίας Αικατερίνης της Αλεξανδρείας  (1606-07)



Ιδέ ο Άνθρωπος 




Σταύρωση του Αγίου Πέτρου - 1605



Ο Χριστός εστεμμένος με αγκάθια




Η δόξα του Αγίου Δομίνικου - 1613




Φιλανθρωπία (1630)





Φυγή στην Αίγυπτο





Ο Άγιος Φραγκίσκος και η αγγελική μουσική  (1605-10)



Η σφαγή των νηπίων. (1611)


Ο Μωυσής με τις δέκα εντολές - 1624




Αγιος Σεβαστιανός




Πατέρες της Εκκλησίας αμφισβητώντας το δόγμα γι την άσπιλο σύλληψη - 1625






Άγιος Παύλος





Oι Αγιοι Πέτρος και Παύλος. (1605)





Το μάνα εξ ουρανού  (1614-15)




Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ - 1636




Η αρπαγή της Δηιάνειρα (1617-19)


Μυθικό πρόσωπο και σύζυγος του Ηρακλή.
Μια φορά, ο Ηρακλής και η Δηιάνειρα ήθελαν να περάσουν ένα ποτάμι. Ο Κένταυρος Νέσσος ήταν ο  περαματάρης, αλλά μπορούσε να μεταφέρει στη ράχη του έναν άνθρωπο κάθε φορά. Πέρασε λοιπόν πρώτα τον Ηρακλή, και μετά επέστρεψε στην άλλη όχθη και πήρε στη ράχη του και τη Δηιάνειρα. Τότε όμως προσπάθησε  να την απαγάγει, ή να τη βιάσει. Ο Ηρακλής, βλέποντάς τους από την άλλη όχθη του ποταμού, σημάδεψε καλά και τραυμάτισε καίρια τον Νέσσο με ένα βέλος του. Ο Νέσσος, πεθαίνοντας, έδωσε μια ποσότητα από το αίμα του ή ανάμικτο και με το σπέρμα του στη Δηιάνειρα λέγοντάς της πως, όταν της απιστήσει κάποτε ο Ηρακλής, θα τον ξανάφερνε κοντά της αλείφοντας τον χιτώνα του με αυτό.
Μετά από χρόνια λοιπόν, όταν η Δηιάνειρα υποπτεύθηκε ότι ο Ηρακλής ερωτεύθηκε την Ιόλη , άλειψε με το αίμα του Κενταύρου τον χιτώνα του. Ο Ηρακλής, φορώντας τον, καταλήφθηκε μετά  από τρομερούς πόνους και στην απόγνωσή του συγκέντρωσε ξύλα στην κορυφή τoυ όρους Οίτη  και παρακάλεσε τον Φιλοκτήτη  να ανάψει φωτιά , πάνω στην οποία ανέβηκε και κάηκε.  Η Δηιάνειρα, μαθαίνοντας το γεγονός αυτό, αυτοκτόνησε. Ο τάφος της βρισκόταν στους πρόποδες της Οίτης ή, σύμφωνα με άλλη παράδοση, στο Άργος.




Αταλάντη και Ιππομένης - 1612

Στην μυθολογία ο Ιππομένης ήταν ένας από τους μνηστήρες και τελικώς σύζυγος της Αταλάντης.
Η Αταλάντη, επειδή δεν ήθελε να παντρευτεί, ζητούσε από τον καθένα από τους μνηστήρες της να παραβγεί στο τρέξιμο μαζί της. Επειδή ήταν πολύ γρήγορη, πάντα κέρδιζε σε αυτό τον αγώνα. Ο έξυπνος Ιππομένης όμως ζήτησε τη βοήθεια της θεάς Αφροδίτης. Η θεά έδωσε στον Ιππομένη τρία χρυσά μήλα. Στον αγώνα λοιπόν, όποτε η Αταλάντη κόντευε να προφθάσει τον Ιππομένη, αυτός της πετούσε ένα από τα μήλα. Η Αταλάντη σταματούσε για να το μαζέψει και έτσι ο Ιππομένης τερμάτισε πρώτος και κέρδισε το στοίχημα και την Αταλάντη  γυναίκα του. Ο Ιππομένης όμως, πάνω στη χαρά του, ξέχασε να ευχαριστήσει και να θυσιάσει στην Αφροδίτη. Αντίθετα, πήρε την Αταλάντη και πήγαν στον ναό του Διός Καλλινίκου , όπου ενώθηκαν σαρκικά στο εσωτερικό του ναού. Ο Δίας  οργισμένος από την ιεροσυλία, τους μεταμόρφωσε σε λιοντάρια. Αργότερα, η Κυβέλη τους λυπήθηκε και τους εξασφάλισε δια βίου παίρνοντάς τους για να σέρνουν το άρμα της.



Η αυτοκτονία της Λουκρητίας



Δαβίδ και Γολιάθ - 1605




Η μετανοούσα Μαγδαληνή - 1635




Aurora - Αυγή (1614)




Η Σουζάνα και οι δυο γέροντες - 1620


Ο Θρίαμβος του Σαμψών. (1611-12)



Ο οινοπότης  Βάκχος - 1623





Ο Βάκχος παιδί (1615-20)



Αυτοπροσωπογραφία - 1635




Η αρπαγή της ωραίας Ελένης (1626-29)




Η Beatrice Cenci στη φυλακή 


Η Beatrice Cenci 

Η Beatrice ήταν η κόρη του Francesco Cenci . Η αριστοκρατική οικογένεια της είχε μια τραγική ιστορία που δείχνει την  σκληρότητα του 16ου αιώνα.
Η ιστορία έχει έναν σκληρό και ανήθικο πατέρα που φτάνει ακόμα και στο βιασμό της κόρης του και μετά την καταδίκη σε εκτέλεση της οικογενείας για την δολοφονία του.
 Η τραγική ιστορία ενέπνευσε την μυθιστοριογραφία , τον κινηματογράφο ακόμα και την όπερα.  ΚΛΙΚ 



3 σχόλια:

Roadartist είπε...

..Αέρας Ιταλίας....και μόνο που χάζεψα έργα ζωγραφικής πριν πέσω για ύπνο, σε ευχαριστώ!

nameliart είπε...

Καλά που βλέπουμε πότε-πότε και πίνακες τέτοιων ζωγράφων, και ξαναθυμόμαστε τι σημαίνει να τιθασεύεις απόλυτα τα χρώματα, τα πινέλα και τον καμβά!
Σπουδαίος κι’ αυτός - και φανερή στο έργο του η επιρροή του Καραβάτζιο.
Εξαιρετική πάντα η ποιότητα φωτογράφησης!!
Καλή εβδομάδα!

JamanFou είπε...

Χαλάλι το ξενύχτι που 'έφαγες'... :)

Αναγνώστες