Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Παρασκευή, 5 Αυγούστου 2011

Nicolas Poussin - Νικολά Πουσέν


Αυτοπροσωπογραφία (1650)


Ο Νικολά Πουσέν (1594-1665) γεννήθηκε στο Λεζ Αντέλ της Νορμανδίας.
Ξεκίνησε τα μαθήματα ζωγραφικής αλλά και την κύρια ενασχόληση του με την ζωγραφική στη Γαλλία. Το 1624 αποφάσισε να φύγει για τη Ρώμη όπου και ζωγραφίζοντας άρχισε να γίνεται διάσημος. Η φήμη του έφτασε και στα αυτιά του παντοδύναμου  καρδινάλιου Ρισελιέ ο οποίος και τον κάλεσε να επιστρέψει στην πατρίδα. Επέστρεψε στο Παρίσι αλλά έμεινε μόνο 2 χρόνια για να επιστρέψει το 1642 στη Ρώμη, όπου και έμεινε έως τον θάνατο του. Στα τελευταία χρόνια της ζωής του αντιμετώπισε και  ένα τρέμουλο στα χέρια του, κάτι που ήταν μια  δυσκολία στην ζωγραφική του. 
 Υπήρξε υπέρμαχος του κλασικισμού στη ζωγραφική και για τον σύγχρονό του  Caravaggio πίστευε ότι είχε έρθει στον κόσμο για να καταστρέψει τη ζωγραφική .
 
                                                                                                       

Η Εμπνευση του ποιητή (1630) 
 
                                                                                                        

  Ηλιος και Φαέθων με τον Κρόνο και τις τέσσερις εποχές (1635)

                                                                                  

Η εύρεση του Μωυσή (1651)
                                                                                                                 

Η έκθεση του Μωυσή (1650)

                                                                                                         


 Η λατρεία για το χρυσό μοσχάρι (1634)

                                                                                              

Η απόφαση του Σολομώντα (1649)

                                                                                                        

Ο θρίαμβος του Δαυίδ (1627-30)
                                                                                                 

 Ο θρίαμβος του Δαυίδ

                                                                                                                   

  Το μάννα εξ ουρανού προς τους Εβραίους στην έρημο (1637-39)



                                                                         

Το προσκύνημα των Μάγων (1633)
                                                                                                    

                                                     
Η Αγία Οικογένεια στην Αίγυπτο (1655-57)
                                                                                                                       

Ο Αγιος Ιωάννης  βαπτίζει πιστούς (1635)


                                                                                     

Μυστικός Δείπνος (1640)

                                                                                                                   

Θρήνος πάνω απο το σώμα του Χριστού (1628-29) 


                                                                                 

 Η Κοίμηση της Θεοτόκου (1650)



                                                                                                    

Το μαρτύριο του Αγίου Εράσμιου (1628)
                                                                                        



 Η Εκσταση του Αγίου Παύλου (1649-50)


                                                                                            

   Η καταστροφή του ναού στην Ιερουσαλήμ (1637)
                                                                                       

Ο Θεσμός της Θείας Ευχαριστίας (1640)

                                                                                            

 Το Μυστήριο του Βαπτίσματος (1642)

                                                                                                            

Το Μυστήριο της Χειροτονίας (1636-40)




                                                               
Το Μυστήριο του Γάμου (1647-48)
                               
 
                                                                     
                     
Το Μυστήριο της Επιβεβαίωσης (1645)
                                                                                        
 
                                                                                                           
Χειμώνας (1660-64)





 Καλοκαίρι (1660-64)
                                                                                                                           
                                                                         
 Η Ρεβέκκα στο πηγάδι (1648)
                                                         
 
Η κηδεία του Φωκίωνα (1648)
                                                                                                       
                                                                                                          

Η διαθήκη του Ευδάμιδα
  Σπαρτιάτης βασιλιάς (1653)



Ο θάνατος του Γερμανικού (1627)
 
                                                                         

 Η αρπαγή των Σαβίνων γυναικών (1634-35)


                                                                        
                                                                               
 Η στέψη του Σκιπίωνα (1640)



        
                                                                               
Πανούκλα στο Ασντόντ (1630)
                     
                                                                       


   Ο χορός στη μουσική του χρόνου / O χορός των Ωρών  (1635)
                             
                                                                     
 
Ρινάλντο και Αρμίντα (1625)




                                                                       
  Ακις και Γαλάτεια (1630)




  Σελήνη και Ενδυμίων / Αρτεμις και Ενδυμίων (1630)

        Μια παραλλαγή του μύθου θέλει ο Ενδυμίων να ήταν ένας βοσκός με απαράμιλλη ομορφιά. Η Σελήνη τον είδε σε μία σπηλιά  και τον ερωτεύτηκε. Τον επισκεπτόταν κάθε βράδυ την ώρα που κοιμόταν, όμως ανησυχώντας πως σαν θνητός θα γεράσει και θα πεθάνει, έπεισε  την μητέρα της την Νύχτα να πάει και να παρακαλέσει τον Δία  να τον αφήσει να κοιμάται για πάντα τον αγέραστο ύπνο ώστε να μην τον χάσει ποτέ.                    
       
                                                                                                            
                                                                                         
    Tοπίο με τον Πολύφημο (1648)


 
                                                             
Θρίαμβος του Ποσειδώνα (1634)



                                
                                                                             
Πάνας και Σύριγξ (1637-38)
                             
                                                                                                                      
 

Ηχώ και Νάρκισσος (1628-30)
                                                                                                            
 


Απόλλων και  Μούσες (1630)




                                                                                                    

  Ορφέας και Ευρυδίκη (1648)




                                                                                                            
 
Απόλλων και Δάφνη (1625) 


 
                                                                             
        Βακχικό μπροστά σε ένα άγαλμα του  Πάνα (1631-33)




   O Δίας βρέφος τρέφεται από την αίγα Αμάλθεια (1638)

                                       
                                                                               

  
Πύραμος και Θίσβη  (1651)
                                                                                                                                                                                         
Οι Θίσβη και Πύραμος ζούσαν σε γειτονικά σπίτια στη Βαβυλώνα όπου και ερωτεύτηκαν. Οι γονείς τους όμως τους είχαν απαγορεύσει να παντρευτούν. Στα κρυφά οι δύο νέοι κανόνισαν να συναντηθούν μια νύχτα σε ένα ύψωμα έξω από την πόλη  δίπλα σε μία πηγή κάτω από μια μουριά.  Η Θίσβη έφθασε πρώτη εκεί, αλλά τρόμαξε και κρύφτηκε επειδή είδε μια λέαινα  που πήγε να ξεδιψάσει στην πηγή μετά από ένα χορταστικό γεύμα. Το πέπλο όμως της Θίσβης είχε πέσει κάτω και η λέαινα το έπαιξε και το λέρωσε με το ματωμένο στόμα της. Στο μεταξύ ήρθε ο Πύραμος, είδε τις πατημασιές της λέαινας και το ματωμένο πέπλο, και νόμισε ότι η Θίσβη είχε φαγωθεί από το λιοντάρι. Γεμάτος απόγνωση και ενοχή επειδή είχε συμφωνήσει να συναντηθούν σε επικίνδυνο μέρος, αυτοκτόνησε με το σπαθί του. Η Θίσβη όταν βγήκε από την κρυψώνα της και είδε τον Πύραμο νεκρό αυτοκτόνησε επίσης.
Από τότε τα λευκά μούρα της μουριάς εκείνης κοκκίνισαν από το χυμένο αίμα.





Bακχική σκηνή (1627) 



                                                                                                                   

Η Ανδριάνα (1628-30)




                                                                               
Νύμφη και Σάτυρος (1627)



                                    
 Μίδας και Βάκχος (1629-30)
                                                                                                
 
                                                                                                                      
 
                                                                               
 H Αφροδίτη παρουσιάζει τα όπλα στον Αινεία (1639)
                           
                                                                                   

 
                                                                             
Νύμφες ταίζουν το Δία μωρό (1650)
    
 
                                                                               

  Η στοργή στο Δία (1635-37)


                                 
                                                                                                              

 Και εγώ στην Αρκαδία / Οι βοσκοί της Αρκαδίας (1637-39)
 [Σκηνή μπροστά σε ένα τάφο της Αρκαδικής γης]


                                                                     
     
 Ο θρίαμβος του Ποσειδώνα (1634)


    
                                                                     
Λεπτομέρεια
                        
                                                           



  Η Αυτοκρατορία της χλωρίδας (1631)
                                       
                                                                                                      

Λεπτομέρεια

8 σχόλια:

Elva είπε...

Οι επισκεψεις μας, εδω, ειναι σαν να παμε σε Μουσειο, πραγμα που δεν ειναι παντα ευκολο, ειδικα οταν αφορα εργα μεγαλων ζωγραφων απο τη Γαλλια, που μας πεφτει λιγο ...μακρια, φιλε habilis! :)

αθεόφοβος είπε...

Εξαιρετική παρουσίαση!
Διόρθωσε μόνο μερικές αβλεψίες στις λεζάντες.
Είναι η κηδεία του Φωκίωνα ή αν θέλεις του Φωκίωνος (όπως Φωκίωνος Νέγρη)
Επίσης ο Acis έχει μεταφραστεί στα ελληνικά ως Άκις και έτσι παίχτηκε και το έργο του Χαίντελ
ως Άκις και Γαλάτεια το 2002 εδώ.

O Δίας βρέφος τρέφετε απο την αίγα Αμάλθεια

αθεόφοβος είπε...

Ξέχασα και την διόρθωση του τρέφετε σε τρέφεται.

habilis είπε...

@ Elva θένκς για την επίσκεψη !

@ αθεόφοβε ευπρόσδεκτες οι διορθώσεις σου !

λυγερη είπε...

Καλή σου μέρα αγαπητέ μου.

Η ανάγκη για ομορφιά και άφεση σε χώρους όπου η Τέχνη εξαγνίζει, εξυγιαίνει ,φέρνει τον άνθρωπο πιο κοντά στον Δημιουργό του μ' έφερε πάλι εδώ...

Αμ’ έπος μ’ έργον λοιπόν…

Με εκτίμηση και αναγνώριση πάντα

quartier libre είπε...

@
Hab,
επανήλθα στην εκπληκτική σου πινακοθήκη !

πώς γίνεται και ανεβάζεις εικόνες σε αυτό το μέγεθος ;

habilis είπε...

quartier libre @
Τις αναρτήσεις στο habilis τις γράφω στο docs google και απο εκεί τις στέλνω στο blog .
Aν πας docs με το email σου και τσάμπα έχεις ένα χώρο που διαμορφώνεις μια σελίδα με ότι θέλεις για να την αποθηκεύσεις ή να την στέλνεις όπου θέλεις .

Πριν όμως απο τον πανόπτη - ρυθμίσεις - σχεδιαστής προτύπων - προηγμένη - έκανα μια μονόχρομη σελίδα με όλα τα πλαινά (gadget) κάτω και οχι στο πλάι .

Μια δυσκολία είναι να βρείς φωτογραφία που να έχει ανάλυση που να αντέχει στο μέγεθος που θέλεις να την ανεβάσεις .

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Ναι, εξαιρετική όπως πάντα η παρουσίαση, και το ιστολόγιο μοιάζει με πινακοθήκη, αλλά τα έργα του συγκεκριμένου καλλιτέχνη δεν με ενθουσίασαν!

Αναγνώστες