Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Κυριακή, 15 Ιουνίου 2014

Πρόγευμα στη χλόη


Ο Εντουάρ Μανέ το 1863 παρουσίασε στο Σαλόνι Απορριφθέντων του Παρισιού το έργο.
Η απεικόνιση της γυμνής γυναίκας χωρίς τον για την εποχή, συγκαλυμμένο τρόπο που αρμόζει στη σκηνή, έγινε αφορμή για να απορριφθεί ο πίνακας από το επίσημο Σαλόνι. 
Ο πίνακας έγινε δεκτός εντυπωσιάζοντας κάποιους θετικά αλλά και με μεγάλες αρνητικές αντιδράσεις των φιλότεχνων.
 Βρίσκεται στο Μουσείο Ορσέ.

Παρόμοια σκηνή του έργου υπάρχει σε παλαιότερη χαλκογραφία του Marcantonio Raimondi που είχε βασιστεί σε ένα σχέδιο του Ραφαήλ :

Η απόφαση του Πάρη μετά Ραφαήλ (1516) 



Λεπτομέρεια χαλκογραφίας


Τα χρόνια πέρασαν αλλά η σκηνή της δημιουργίας του Μανέ είναι ζωντανή και στις ημέρες μας,μιας και  έχει το μαγικό ραβδάκι να προκαλεί αρκετούς να παίξουν μαζί της.



Γλυπτό Κατοβίτσε Πολωνία






Γλυπτό του John Seward Johnson σε ένα πάρκο στο Χάμιλτον - Νιου Τζέρσεϊ της Αμερικής





Λεπτομέρεια 




Λεπτομέρεια





Γλυπτό από την Αγγλίδα Althea Wynne στο South West 





Γλυπτό του Αμερικάνου John De Andrea (1982)





Πρόγευμα στη χλόη
Antony Caro (1989)


Στοκχόλμη- Σουηδία












Ελαιογραφία του Cesar Santos 




Πικάσο 1960



Πικάσο (1970)




Λιθογραφία του Paul Wunderlish 1977




Λιθογραφία του Paul Wunderlish 1977



Λιθογραφία του Paul Wunderlish 1977




Jean Jacques Surian (1978)




Richard Colescott (1979)





Γεύμα στο γρασίδι - Αφιέρωμα στο γαλλικό ιμπρεσιονισμό 
Των Ρώσων Vladimir Dubosasky και Alexander Vinogradov




Από αριστερά ο Μονέ,  Γκογκέν, βαν Γκογκ,  Πισαρό και ο Μανέ





Από δεξιά Ντεγκά, Τουλούζ ΛοτρέκΡενουάρ, Σεζάν 








Μια παρωδία 





Μελέτη μετά "Πρόγευμα στη χλόη"











Ο φωτογραφικός φακός, το σκηνοθετικό οίστρο με τρία - τέσσερα μοντέλα ή και χωρίς, με τα γραφικά στον υπολογιστή, με τα σκίτσα ή ότι μέσο έκφρασης υπάρχει, μιας και το θέμα υπάρχει το παιχνίδι συνεχίζεται. 
Ακόμα και η παρωδία κρατά το έργο ζωντανό στο χρόνο




















































































































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναγνώστες