Google+ Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Δευτέρα, 30 Ιουλίου 2018

Από την Ιώ στις Δαναΐδες - From Io to Danaides


Η Ιώ ήταν κόρη του βασιλιά του Άργους  Ίασου, απόγονου του Ίναχου.
Ο μπερμπάντης Δίας δεν αντιστάθηκε στην ομορφιά της βασιλοπούλας και σύναψε ερωτική σχέση μαζί της, κάτι που δεν κατάφερε να κρύψει από την Ήρα.


Ιώ και Δίας
Κορέτζιο (1520-40)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη της Αυστρίας


Δίας και Ιώ
Πάρις Μπορντόνε (1550s)
Μουσείο Τέχνης Γκέτεμποργκ στη Σουηδία


Δίας, Ιώ, Έρωτας και Ερωτιδείς 
Jacopo Amigoni (1730-39) 


Δίας και Ιώ
John Hoppner (1785)
Μουσείο Τέχνης του Ντένβερ στο Κορολάντο των Η.Π.Α.


Ιώ και Δίας
Jean-Baptiste Regnault (1827)


Ιώ και Δίας
Eric Armusik (2009)


Ιώ
Joanna Chrobak (2011)


Ο Δίας ξέροντας ότι η απατημένη σύζυγός του  Ήρα θα κατέτρεχε την Ιώ, την μεταμόρφωσε σε αγελάδα για να την προστατέψει από την οργή της.
Η Ήρα υποχρέωσε τον Δία να αρνηθεί με αφροδίσιο όρκο την σχέση του με την Ιώ και να του παραδώσει την αγελάδα, κάτι και που έκανε.
Η Ήρα ανέθεσε στον πιστό της φύλακα Πανόπτη Άργο να την φυλάει.
Ο Άργος είχε αμέτρητα μάτια που έβλεπαν τα πάντα.



Ο μύθος της Ιούς
Μπαρτολομέο ντι Τζιοβάννι (1488-1500)
Μουσείο Walters στην πόλη  Βαλτιμόρη της πολιτείας Μέριλαντ των Η.Π.Α.


Δίας, Ήρα και Ιώ
Giovanni Ambrogio Figino (1599)
Πινακοθήκη Malaspina στη Παβία της Ιταλίας


Η Ήρα ανακαλύπτει το Δία με την Ηώ
Πίτερ Λάστμαν (1618)
Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου


H Ήρα αναθέτει στον Άργο τη φύλαξη της Ιούς
Φραντσέσκο ντι Μούρα Francesco de Mura (1740-50)
Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Τρέντο και Ροβερέτο στην Ιταλία


Η Ήρα εμπιστεύεται την Ιώ στον Άργο
Κλωντ Λορραίν (1660)
Εθνική Πινακοθήκη Ιρλανδίας στο Δουβλίνο 


Η Ήρα εμπιστεύεται την Ιώ στον Άργο
Jan van Noordt (1660-70)
Μουσείο Λούβρου


Ο Δίας φώναξε τον Ερμή και τον έστειλε να ελευθερώσει την Ιώ.
Ο Ερμής αφού αποκοίμισε όλα τα μάτια του Άργου παίζοντας σαγηνευτικά τον αυλό του, του πήρε το κεφάλι και την ελευθέρωσε.



Ερμής και Άργος
Μουσείο Καλών Τεχνών της Λυών της Γαλλίας


Ο Ερμής παίζει τον Αυλό του στον Άργο
Hendrick de Somer (1607-1656)


Ερμής και Άργος
Άμπραχαμ Χόντιους (1625-1691)
Ιδιωτική συλλογή


Ο Ερμής με τον αυλό του προσπαθεί να κοιμίσει τον Άργο
Ubaldo Gandolfi (1770-75)
Μουσείο Τέχνης Βόρειας Καρολίνας 


Ο Ερμής κοιμίζει με τον αυλό του τον Άργο
Alexander Georg Eichen (1844)


Ο Ερμής προσπαθεί να κοιμίσει τον Άργο
Nikolai Andreyevich Koshelev (1864)


Ερμής και Άργος
Rene Antoine Houasse (1688)
Παλάτι Βερσαλλιών


Ερμής και Άργος και Ιώ
Άμπραχαμ Μπλούμερτ (1592)
Κεντρικό Μουσείο στην Ουτρέχτη Ολλανδίας


Ο Άργους κοιμάται και ο Ερμής
Χαρακτικό του  Paulus Willemsz van Vianen (1610)


Ο Ερμής ετοιμάζετε να αποκεφαλίσει τον Άργο
Ubaldo Gandolfi (1770-75)
Μουσείο Τέχνης Βόρειας Καρολίνας 


Ιώ, Ερμής και Άργος
Ρούμπενς (1636-38)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη

Μετά τον θάνατο του Άργου η Ήρα τοποθέτησε τα μάτια του στην ουρά παγονιού.


Η Ήρα, ο Ερμής και ο Άργος νεκρός, τα μάτια του θα τοποθετήσει στην ουρά του παγονιού
Χέντρικ Χόλτζιους (1615)
Μουσείο Boijmans van Beuningen στο Ρότερνταμ


Η Ήρα με το κεφάλι του Άργου η Ιώ και ο Ερμής αποχωρεί
Λεπτομέρεια από χαρακτικό του Μπερνάρ Πικάρ Bernard Picart (1730)


Ο Ερμής παρουσιάζει το κεφάλι του Άργου στην Ήρα
Donato Creti (1671-1749) 


Ήρα και Άργος, τοποθετεί τα μάτια του στα φτερά παγονιού 
Μουσείο Wallraf Richartz στην Κολωνία


Ήρα και ο νεκρός Άργος
Gregorio de Ferrari (1685-95)
Μουσείο Λούβρου


Η Ήρα παίρνει το κεφάλι του Άργου από τον Ερμή
Jacopo Amigoni (1730-32)
Αρχοντικό Moor Park στην κομητεία Χερτφορτσάιρ στην Αγγλία


Η Ιώ ελεύθερη αλλά μεταμορφωμένη σε αγελάδα αφού πέρασε από τις Μυκήνες έφτασε στην Εύβοια, εκεί η Ήρα έστειλε έναν οίστρο, ένα φοβερό  έντομο που βασανίζει τα ζώα.
Κυνηγημένη από τον οίστρο που την τσιμπούσε βασανιστικά, ξεκίνησε μια απίστευτη περιπλάνηση διέσχισε το Ιόνιο Πέλαγος, γεγονός για να πάρει τι όνομά του, πέρασε και βάπτισε τον Βόσπορο (βους και πόρος).

Βρέθηκε στον Καύκασο όπου στάθηκε μπροστά στο  δεμένο Προμηθέα.
Δυο  κατατρεγμένοι από τις βουλές του Δία κουβέντιασαν.
Ο Προμηθέας γνώριζε ότι είχε συμβεί στην Ιώ, αλλά και τα μελλούμενα για αυτή.

Ο Αισχύλος στον "Προμηθέα Δεσμώτη" μας αποκαλύπτει τον διάλογο μεταξύ Προμηθέα και Ιούς.
Ένα ελάχιστο απόσπασμα του διαλόγου σε μετάφραση Ι. Γρυπάρη
Ιώ :
Ποια χώρα? ποιος τάχα είναι αυτός
που τον βλέπω σ΄ αυτό τον γκρεμνό καρφωτό
να τον δέρνουν τέτοιες φουρτούνες?
Σαν τι κρίμα πλερώνεις  μ΄ αυτή την ποινή,
που κακοθανατάς?
Πε μου, ω πε μου, σε ποια χώρα γης
να πλανήθηκα η μαύρη?
Πάλι την άθλια με κεντά ένας οίστρος.......


Η Κατερίνα Κακούρη ως Ιώ στην παράσταση "Προμηθέας Δεσμώτης".
Αρχαίο Θέατρο Δελφών. Δελφικές Γιορτές το 1930
Φωτογραφία της Νέλλης Σουγιουλτζόγλου 



Η Κατερίνα Κακούρη ως Ιώ από την παράσταση "Προμηθέας Δεσμώτης" του Αισχύλου.
Β΄ Δελφικές Γιορτές το 1930
Χρωματισμένη φωτογραφία του Maynard  Owen Williams


Προμηθέας Δεσμώτης 
Τέοντορ Ρομπάουτς (1697-1637)
Βασιλικά Μουσεία Καλών Τεχνών Βελγίου στις Βρυξέλλες


Προμηθέας Δεσμώτης 
Μουσείο Τέχνης Φιλαδέλφειας των Η.Π.Α.


Προμηθέας Δεσμώτης 
Μουσείο Βάλραφ Ρίχαρντς στην Κολωνία της Γερμανίας


Προμηθέας Δεσμώτης 
Νικολά-Σεμπαστιάν Αντάμ (1762)
Μουσείο Λούβρου


Προμηθέας Δεσμώτης 
Γλυπτό του Χάρολντ Πάρκερ (1909)


Οι περιπλανήσεις της κυνηγημένης Ιούς κατέληξαν στην Μέμφιδα της Αιγύπτου όπου γέννησε τον Έπαφο καρπό του έρωτά της με τον Δία.
Ο Έπαφος ήταν ο γενάρχης της φυλής των Δαναών.
Πέρασαν τα χρόνια και πέντε γενεές μετά τον Έπαφο ήταν απόγονοί του και δυο δίδυμοι γιοι, ο Αίγυπτος και ο Δαναός.
Ο Αίγυπτος έγινε βασιλιάς της Αιγύπτου και ο Δαναός βασιλιάς της Λιβύης.
Οι δυο βασιλιάδες έκαναν μεγάλη οικογένεια αποκτώντας πολλά παιδιά, πενήντα γιους ο Αίγυπτος και πενήντα κόρες ο Δαναός.
Μετά τον θάνατο του πατέρα τους οι δυο βασιλιάδες άρχισαν την γκρίνια για την ακριβή πατρική κληρονομιά της Αιγύπτου και της Λιβύης.
Ο Αίγυπτος βρήκε σαν λύση οι πενήντα γιοι του να παντρευτούν τις πενήντα κόρες του Δαναού.
Ο Δαναός θεωρώντας τον γάμο μεταξύ συγγενών ανίερη πράξη δεν συμφώνησε με την πρόταση του αδελφού του.
Ο Δαναός πήρε έναν χρησμό από έναν Αιγύπτιο μάντη ο οποίος έλεγε ότι θα τον σκότωνε ένας ανεψιός του.
Ο Δαναός έχοντας τις αφόρητες πιέσεις του αδελφού του για τον ανίερο γάμο αλλά και τον θανατηφόρο χρησμό εγκατέλειψε το βασίλειό του, πήρε την οικογένειά του και γύρισε στη γη των προγόνων του το Άργος.
Η Θεά Αθηνά η Εργάνη έδωσε οδηγίες για το πως θα κατασκεύαζε ο Δαναός μια πενηντάκωπο για το ταξίδι.
Κάθισαν οι Δαναΐδες στα κουπιά και ανοίχτηκαν στην θάλασσα για το Άργος.
Έφτασαν και αγκυροβόλησαν στο χωριό Απόβαθμοι το σημερινό Κιβέρι.


Κιβέρι


Φθάνοντας στο Άργος ζήτησε από τον τότε βασιλιά του Άργους Γελάνωρ το βασιλικό θρόνο ως απόγονος του Ινάχου αλλά και σαν ευνοούμενος της Αθηνάς.
Ο Γελάνωρ αρνήθηκε και συμφωνήσαν να αποφασίσει ο λαός του Άργους την επόμενη ημέρα.
Όταν συγκεντρώθηκαν την επόμενη ημέρα οι Αργείοι είδαν έναν λύκο να ορμά σε μια αγέλη βοδιών και να σκοτώνει τον αρχηγό ταύρο της αγέλης.
Ερμήνευσαν το γεγονός σαν σημάδι των θεών υπέρ του Δαναού και τον επέλεξαν για βασιλιά τους.
Μια άλλη εκδοχή θέλει ένας χρησμός να ήταν ο λόγος που έπεισε τους Αργείους.
Ο Δαναός έχτισε την Ακρόπολη Λάρισα και ναό προς τιμή του Λυκείου Απόλλωνα γιατί ήταν σίγουρος ότι ο Θεός έστειλε το λύκο.


Ακρόπολη Λάρισα στο Άργος




Σαν πανίσχυρος και επιτυχημένος βασιλιάς με νόμο μετονόμασε τους Αργείους από Πελασγούς σε Δαναούς ονομασία που επικράτησε για όλες τις Ελληνικές πόλεις.

Η όμορφη Αμυμώνη ήταν μια από τις πενήντα Δαναΐδες, μια ημέρα που έψαχνε για πηγή νότια του Άργους είδε έναν Σάτυρο να κοιμάται, τον σημάδεψε με το τόξο της αλλά το βέλος καρφώθηκε δίπλα του ξυπνώντας τον.
Ο σάτυρος προσπάθησε να την βιάσει, η Αμυμώνη άρχισε να κραυγάζει, τις φωνές της άκουσε ο Ποσειδώνας ο οποίος έσπευσε και σημάδεψε με την τρίαινά του το Σάτυρο, δεν τον πέτυχε όμως και η τρίαινα καρφώθηκε στο βράχο.
Ο Σάτυρος άρχισε να τρέχει και η Αμυμώνη γλίτωσε τον βιασμό.
Από τον βράχο που καρφώθηκε η τρίαινα ξεπήδησαν γάργαρα πλούσια νερά κάτι πολύτιμο για πολυδίψιον Άργος.
Ο Ποσειδώνας ερωτεύτηκε την Αμυμώνη η οποία ανταποκρίθηκε πλαγιάζοντας με τον Θεό.
Καρπός της συνεύρεσης ήταν ο Ναύπλιος ο οποίος ίδρυσε την ομώνυμη πόλη δίπλα στο Άργος.


Ποσειδώνας και Αμυμώνη
Κρατήρας (460 π.Χ.)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Ποσειδώνας, Αμυμώνη, Έρωτας και Ερωτιδείς
Υδρία (4ος αιώνας π.χ.)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Ο Ποσειδώνας προστατεύει την Αμυμώνη 
Augustin Pajou (1761-70)
Μουσείο Λούβρου


Ποσειδώνας και Αμυμώνη
Charles-Andre van Loo (1757)
Μουσείο Λούβρου


Ο Ποσειδώνας σώζει την Αμυμώνη από τι Σάτυρο
Εθνικό Μουσείο στις Βερσαλίες


Ο Ποσειδώνας σώζει την Αμυμώνη από τι Σάτυρο
Χαρακτικό του Jean Claude Danzel (1737-1809) μετά Φρανσουά Μπουσέ 


Ποσειδώνας και Αμυμώνη
Charles-Andre van Loo (11705-1765)
Μουσείο Καλών Τεχνών στη Νίκαια της Γαλλίας


Πηγή Αμυμώνης στο Κεφαλάρι Άργους


Κάποια ημέρα κατέπλευσε στο Άργος ο Αίγυπτος με τους πενήντα γιους του ζητώντας να γίνει ο γάμος.
 Ο Δαναός αρνήθηκε και πάλι.

Ο Αισχύλος έγραψε την τραγωδία "Ικέτιδες" με θέμα την Ικεσία του Δαναού και των Δαναΐδων για να αποφευχθεί ο αιμομικτικός γάμος με τους γιους του Αιγύπτου.
Ολοκλήρωσε την ενότητα με τις τραγωδίες "Αιγύπτιοι" και "Δαναΐδες" και το σατυρικό δράμα "Αμυμώνη".
Λίγες δεκαετίες αργότερα ο Ευριπίδης έγραψε την ομώνυμη τραγωδία "Ικέτιδες"


Ικέτιδες του Ευριπίδη
Δελφικές Γιορτές στους Δελφούς (1930)


Αποφασισμένος ο Αίγυπτος πολιόρκησε το Άργος.
Ο Δαναός βλέποντας ότι θα πέθαιναν από δίψα προσποιήθηκε ότι δέχεται τον ομαδικό γάμο.
Έτσι λύθηκε η πολιορκία και άρχισε η προετοιμασία του γάμου.
Πριν από την πρώτη νύχτα του γάμου ο Δαναός μάζεψε όλες τις κόρες του και τους έδωσε μυτερά καρφιά που η κάθε μία θα έκρυβε στα μαλλιά της και την ώρα που θα κοιμούνται οι άντρες και ξαδέλφια τους θα τα κάρφωναν στην καρδιά, όποια δείλιαζε την περίμενε ο θάνατος.
Οι Δαναΐδες υπακούοντας στην πατρική εντολή σκότωσαν τους γιους του Αιγύπτου.



Οι Δαναΐδες σκοτώνουν τους συζύγους τους
Robinet Tastard (1510)
Εθνική Βιβλιοθήκη Γαλλίας στο Παρίσι


Ο μόνος που επέζησε ήταν ο Λυγκέας γιατί η σύζυγός του, η μεγαλύτερη σε ηλικία Υπερμήστρα παράκουσε την πατρική εντολή γιατί ή ο Λυγκέας σεβάστηκε την παρθενία της ή τον ερωτεύτηκε ή νίκησε ο πόθος της για μητρότητα.
Τον βοήθησε δε να δραπετεύσει από το κάστρο και να πάει στην Λυρκεία.
Συμφώνησαν δε αν όλα πήγαιναν καλά ο νέος θα άναβε έναν πυρσό φθάνοντας στον προορισμό του και το ίδια θα έκανε και η Υπερμήστρα από το κάστρο.
Σε ανάμνηση αυτής της συμφωνίας οι Αργείοι άναβαν πυρσούς κάθε χρόνο.


Υπερμήστρα 


Μελαγχολική Υπερμήστρα 
Πανεπιστήμιο Ιντιάνα των Η.Π.Α.

Την άλλη ημέρα ο Δαναός έμαθε για την ανυπακοή της Υπερμήστρας, εκνευρισμένος την φυλάκισε και την δίκασε.
Η δίκη έγινε στο Κριτήριο του Άργους.

Κριτήριο  Άργους

 Ανάμεσα στους μάρτυρες υπεράσπισης ήταν και η Θεά Αφροδίτη.
Οι Αργείοι σεβόμενοι τον θεϊκό νόμο της Θεάς Αφροδίτης που προστάτευε την συζυγική κλίνη την αθώωσαν.
Οι Δαναΐδες καθάρθηκαν από τον φόνο από την Αθηνά και τον Ερμή στα νερά της Λέρνας.
Ο Δαναός για να ξαναπαντρέψει τις κόρες του οργάνωσε αγώνες, τα Σθένια όπου κάθε νικητής έπαιρνε για έπαθλο και μια κόρη του για γυναίκα του.
Έτσι διάλεξε για γαμπρούς τους αρίστους Αργείους νέους.
Απόγονοι υπήρξαν λαμπροί ήρωες όπως ο Ηρακλής και ο Παλαμήδης.

Αν και η Αθηνά και ο Ερμής με την συγκατάθεση του Δία εξάγνισαν τις Δαναΐδες, μετά τον θάνατό τους όταν κατέβηκαν στον κάτω κόσμο, οι Κριτές των Νεκρών τις καταδίκασαν να προσπαθούν μάταια και αιώνια να κουβαλούν νερό για να γεμίσουν ένα τρύπιο πιθάρι, τιμωρία για την δολοφονία των συζύγων τους.


Οι Δαναΐδες
Τοιχογραφία οροφής στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βοστόνης
Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστόνης


Δαναΐδες
Valerio Castello (1624-1659)


Δαναΐδες
Από χαρακτικό του Μπερνάρ Πικάρ Bernard Picart (1673-1733)


Οι Δαναΐδες στον κάτω κόσμο 
Nicolas Bertin (1668-1736)


Η Τιμωρία των Δαναΐδων 
Martin Johann Schmidt (1785)
Εθνική Πινακοθήκη Σλοβενίας στην Λιουμπλιάνα


Κρήνη των Δαναΐδων ή Κρήνη των Νηρηίδων
Γλυπτό του Uhrl Ferenc (1835)
Βουδαπέστη


Κρήνη των Δαναΐδων ή Κρήνη των Νηρηίδων
Γλυπτό του Uhrl Ferenc (1835)
Βουδαπέστη


Κρήνη των Δαναΐδων ή Κρήνη των Νηρηίδων
Γλυπτό του Uhrl Ferenc (1835)
Βουδαπέστη


Κρήνη των Δαναΐδων ή Κρήνη των Νηρηίδων
Γλυπτό του Uhrl Ferenc (1835)
Βουδαπέστη


Δαναϊδα
 Christian Daniel Rauch (1839)


Δαναϊδα
 Christian Daniel Rauch (1839)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Ο Πίθος των Δαναΐδων 
Abel de Pujol (1836)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βαλενσιέν στη Γαλλία 


Ο Πίθος των Δαναΐδων 
Abel de Pujol (1836)


Δαναϊδα
Ζαν-Ζακ Πραντιέ ή James Pradier (1790-1852)


Δαναϊδα
Ζαν-Ζακ Πραντιέ ή James Pradier (1790-1852)
Γύψος Ιδιωτική συλλογή




Δαναϊδα
Ζαν-Ζακ Πραντιέ ή James Pradier (1790-1852)


Δαναΐδες
Tony Robert Fleury (1873)
Μουσείο Henri Martin στην πόλη Καόρ της Γαλλίας


Ο μόχθος των Δαναΐδων
John Reinhard Weguelin (1878)


Δαναϊδα
Vilhelm Bissen (1880)
Μουσείο Τέχνης στην πόλη Ώρχους της Δανίας


Λεπτομέρεια


Δαναϊδα
Μουσείο Ροντέν στο Παρίσι


Δαναϊδα


Το βαρέλι των Δαναΐδων
Auguste Barthelemy Glaize (1892)


Συντριβάνι Δαναΐδων 
Jean Hugues (1893 το πρόπλασμα)
Πλατεία Στάλινγκραντ στη Μασσαλία


Συντριβάνι Δαναΐδων 
Jean Hugues (1893 το πρόπλασμα)
Πλατεία Στάλινγκραντ στη Μασσαλία


Συντριβάνι Δαναΐδων 
Jean Hugues (1893 το πρόπλασμα)
Πλατεία Στάλινγκραντ στη Μασσαλία


Δαναΐδες
Walter Runeberg (1893)
Τάκα-Τόολο στο Ελσίνκι 


Λεπτομέρεια


Δαναΐδες
George William Joy (~1896)


Δαναϊδα
Johannes Schilling (1898)
Δρέσδη


Δαναϊδα
Johannes Schilling (1898)


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Οι θυγατέρες του Δαναού
Fernand Sabatte (1900)
Εθνική Πινακοθήκη της Βικτορίας στη Μελβούρνη


Δαναϊδα
Jaan-Paul Aube (1903) 


Δαναϊδα
Jaan-Paul Aube (1903) 


Δαναΐδες 
Τζον Γουίλιαμ Γουότερχαουζ (1903)
Ιδιωτική συλλογή


Δημιουργική Φωτογραφία μετά Τζον Γουίλιαμ Γουότερχαουζ
Best Barelds (2009)


Δαναΐδες 
Τζον Γουίλιαμ Γουότερχαουζ (1906)
Πινακοθήκη στην πόλη Αμπερντίν στη Σκωτία


Δαναϊδα
Alphonse Saladin (1914)
Πάρκο στην Κοινότητα Μπανιέρ ντε Μπιγκόρ στη Γαλλία 


Δαναϊδα
Alphonse Saladin (1914)
Πάρκο στην Κοινότητα Μπανιέρ ντε Μπιγκόρ στη Γαλλία 


Δαναΐδες
Ουόλτερ Κρέιν (1845-1915)

Δαναϊδα
Ουόλτερ Κρέιν (1845-1915)


Δαναϊδα
Ουόλτερ Κρέιν (1845-1915)


Δαναϊδα
Ουόλτερ Κρέιν (1845-1915)


Δαναϊδα
Κονσταντίν Μπρανκούζι (1918)


Δαναΐδες 
Korb Erzsebet (1899-1925)


Κρήνη των Δαναΐδων
Γλυπτό του Ferenc  Sidlo (1933)
Βουδαπέστη


Κρήνη των Δαναΐδων
Γλυπτό του Ferenc  Sidlo (1933)
Βουδαπέστη


Κρήνη των Δαναΐδων
Γλυπτό του Ferenc  Sidlo (1933)
Βουδαπέστη


Δαναϊδες
Paul Oesten (1874-1936)


Gregersenne Lux Alice (1936)
Πλατεία Batthyany στη Βουδαπέστη


Το πιθάρι των Δαναΐδων
Charles-Francois-Prosper Guerin (1875-1939)


Δαναΐδες
Paul Vincze (1969)


Δαναΐδες
Λεπτομέρεια από ανάγλυφο του Paul Vincze (1969)


Οι Δαναΐδες ακολουθούν το πεπρωμένο τους
Bryce Cameron Liston (2006)


Δαναϊδα
Γλυπτό από γυαλί του Patrick Chaland (2011)



Δαναϊδα
Γλυπτό του Patrick Chaland (2011)


*****


Δαναϊδα με δοχείο
Ανωτάτη Εθνική Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι


Ανωτάτη Εθνική Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι


Δαναϊδα με δοχείο
Αντίγραφο Ελληνικού πρωτοτύπου του 4ου αιώνα π.Χ. που βρίσκεται στο Μουσείο Βατικανού


Δαναϊδα με δοχείο
Αντίγραφο Ελληνικού πρωτότυπου του 4ου αιώνα π.Χ. που βρίσκεται στο Μουσείο Βατικανού


 Δαναϊδα με δοχείο
Πάρκο Barranco στη Λίμα του Περού
Αντίγραφο Ελληνικού πρωτοτύπου του 4ου αιώνα π.Χ


 Δαναϊδα με δοχείο
Πάρκο Barranco στη Λίμα του Περού
Αντίγραφο Ελληνικού πρωτοτύπου του 4ου αιώνα π.Χ


 Δαναϊδα με δοχείο
Πάρκο Barranco στη Λίμα του Περού
Αντίγραφο Ελληνικού πρωτοτύπου του 4ου αιώνα π.Χ


Δαναϊδα
Ανάκτορο Πέτερχοφ στην Αγία Πετρούπολη


Συντριβάνι των Δαναϊδων
Πάρκο Alameda Central στην Πόλη του Μεξικού στο Μεξικό


Συντριβάνι των Δαναϊδων
Πάρκο Alameda Central στην Πόλη του Μεξικού στο Μεξικό


Λεπτομέρεια


Δαναϊδα
Πάρκο στην πόλη  Ώρχους Aathus της Δανίας


Δαναϊδα
Πάρκο στην πόλη  Ώρχους Aathus της Δανίας


Λεπτομέρεια



Ο μύθος έχει και άλλες εκδοχές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αναγνώστες