Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Κυριακή, 5 Σεπτεμβρίου 2010

Ilya Efimovich Repin - Ιλιά Γεφίμοβιτς Ρέπιν

Αυτοπροσωπογραφία (1878) 
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη



(1844-1930)
Γεννήθηκε σε μια μικρή ουκρανική πόλη στο Χάρκοβο της Ρωσικής Αυτοκρατορίας.
Σαν παιδί είχε εκπαιδευτεί ως αγιογράφος.
Σπούδασε στην Ακαδημία Τεχνών της Πετρούπολης.

Ιώβ και οι φίλοι του (1869)
Ρωσικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη 


Ο πορτιέρης Εφίμοφ (1870)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Σέρνοντας φορτίο (1870)
Ρωσικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


  Θεραπεία της θυγατέρας του Ιάιρου (1871)
Ρωσικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


 Κατάδικοι τραβώντας ένα σκάφος ή Οι Βαρκάρηδες του Βόλγα (1870-1873)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη



Ένας υπαίθριος πωλητής στο Παρίσι (1873)



Κόρη ψαρά (1874)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Κυρία με καρέκλα (1875)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Παριζιάνικο καφέ (1875)
Ιδιωτική συλλογή


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Sadko στο βασίλειο του βυθού (1876)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


 Παγκάκι σε Krasnoye Selo (1876) 
Ρωσικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη 


  Αφρικάνα (1876)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Πορτρέτο M.P. Shevtsova (1876)
Μουσείο Καλών Τεχνών Ουκρανίας στην Οδησσό 


 Ένας ντροπαλός Αγρότης (1877)
Μουσείο Τέχνης στην πόλη Νίζνι Νόβγκοροντ της Ρωσίας


Αγρότης με άγριο μάτι (1877)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


   Αρχιδιάκονος (1877)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Ο ιστορικός Ιβάν Ζαμπέλιν (1877)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Επιστροφή από τον πόλεμο (1877)
Μουσείο Ταλίν στην Εσθονία 


Ήρωας του περασμένου πολέμου (1878)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Λουλούδια (1878)
Κρατικό Μουσείο Αμπράτσεβο 


Η σύλληψη του προπαγανδιστή (1878)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Καλόγρια (1878)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Σε μια γέφυρα στο Αμπράτσεβο ή Καλοκαιρινό τοπίο (1879)
Μουσείο Πούσκιν στη Μόσχα


Ο πατέρας του καλλιτέχνη Yefim Repin (1879)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Αποχαιρετισμός Νεοσύλλεκτου (1879)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Μήλα και φύλλα (1879)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Ο συγγραφέας Alexey Pisemsky
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Πορτρέτο της ηθοποιού Pelageya Strepetova στο ρόλο Elizabeth (1881)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


 Ο συνθέτης Μοντέστ Μουσόργκσκι  (1881)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Γιορτή (1881)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


 Πορτρέτο του ζωγράφου Ιβάν Κραμσκόι (1882)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Η σύζυγος του καλλιτέχνη Βέρα αναπαύεται (1882)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Πορτρέτο του ζωγράφου Alexei Bogoliubov (1882)
Μουσείο Τέχνης στην πόλη Σαράτοφ της Ρωσίας


Tatiana Rachinskaya (1882)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Ο καθηγητής  Ιβανόφ(1882)
Μουσείο Τέχνης Ατενέουμ στο Ελσίνκι


Ετήσια συνάντηση μνήμης στο κοιμητήριο Περ Λασαίζ στο Παρίσι (1883)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Κεφάλι (1883)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Ο κριτικός τέχνης Βλαντιμίρ Στασόφ (1883)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Πορτρέτο του  Πάβελ Τρετιακόφ, ιδρυτή της ομώνυμης Πινακοθήκης (1883)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Θρησκευτική πομπή στο Κουρσκ (1880-1883)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Ο συνθέτης Pavel Blaramberg (1884)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Απροσδόκητη επιστροφή (1884)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Σοφία Μιχαήλοβνα Ντραγκομίροβα (1884)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Ο συγγραφέας Vsevolod Mikhailovich Garshin  (1884)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Ο χημικός Ντμίτρι Μεντελέγιεφ (1885)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Ιούδας (1885)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Πριν την εξομολόγηση ή Άρνηση εξομολόγησης (1885)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Πριν την εξομολόγηση ή Άρνηση εξομολόγησης (1885)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Ιβάν ο Τρομερός και ο γιος του Ιβάν 16 Νοεμβρίου 1581 (1885)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Πορτρέτο του ζωγράφου Grigory Myasoedov (1884-86)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Ο αυτοκράτορας Αλέξανδρος ΙΙΙ (1886)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Καλόγρια (1887)
Εθνικό Μουσείο Ρώσικης Τέχνης στο Κίεβο


Κοζάκος (1887)
Μουσείο Αμπράμτσεβο 


Ο Λέων Τολστόι ως γεωργός στο χωράφι στο χωράφι (1887)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Λέων Τολστόι (1887)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


 Πορτρέτο του Αντόν Ρουμπινστάιν (1887)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Ο συνθέτης Μιχαήλ Γκλίνκα (1887)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Ο Άγιος Νικόλαος σώζει τρεις αθώους από το θάνατο (1888)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Ο Άγιος Νικόλαος σώζει τρεις αθώους από το θάνατο (1890)
Εθνικό Μουσείο Ρώσικης Τέχνης στο Κίεβο


Η φιλάνθρωπος Olga Sergeyevna Aleksandrova-Heinz (1890)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


 Κοζάκοι Ζαπαρόζτσι απαντούν σε επιστολή του Τούρκου Σουλτάνου  (1878-1891)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


O Λέων Τολστόι στο γραφείο του (1891)
Ινστιτούτο Ρώσικης Λογοτεχνίας στην Μόσχα


Ο Λέων Τολστόι κάτω από ένα δένδρο (1891)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Η σύλληψη του προπαγανδιστή (1892)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Το πορτρέτο της κόρης του Βέρας (1892)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Λευκορώσος (1892)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


  Ο συνθέτης Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ (1893)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Ζητιάνοι (1894)
Μουσείο Καλών Τεχνών Ουκρανίας στην Οδησσό 


Γυμνό (1895)
Μουσείο Τέχνης στη Συμφερόπολη της Κριμαίας 


 Κοζάκοι Ζαπαρόζτσι απαντούν σε επιστολή του Τούρκου Σουλτάνου  (18790-96)
Μουσείο Καλών Τεχνών στο Χάρκοβο της Ουκρανίας


Γυμνό (1896)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα


Στην εξοχική κατοικία (1898)
Ρωσικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Ο Λέων Τοστόι ξυπόλητος (1901)
Κρατικό Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Εθιμοτυπική Συνεδρίαση Κρατικού Συμβουλίου (1903)
Ρώσικο Μουσείο στην Αγία Πετρούπολη


Λεπτομέρεια


Ο Ηλιά Ρέπιν με τη Ναταλία Νορντμαν (1903)
Μουσείο Τέχνης Ατενέουμ στο Ελσίνκι


Ο κριτικός τέχνης Βλαντιμίρ Στασόφ (1905)
Μουσείο Καλών Τεχνών στο Χάρκοβο της Ουκρανίας


O συγγραφέας Λεονίντ Αντρέγιεφ (1904)
Πινακοθήκη Τρετιακόφ στη Μόσχα
                                                

*****


Σαστίζοντας για μια στιγμή 
Ιδιωτική συλλογή 


Πορτρέτο
Μουσείο Καλών Τεχνών στην πόλη Ιζέβσκ της Ρωσίας


Ομολογία 
Μουσείο Καλλών Τεχνών στην πόλη Νίζνι Ταγκίλ της Ρωσίας


Πορτρέτο του ζωγράφου Abram Arkhipov, παστέλ (1862)
Ιδιωτική συλλογή


Γενειοφόρος χωρικός (1879)
Ιδιωτική συλλογή


Maria Klopushina, ακουαρέλα (1925)
Ιδιωτική συλλογή


Ζητιάνος (1879)
Πινακοθήκη Τρετιάκοφ στη Μόσχα


Η ηθοποιός Βέρα Πουσκάρεβα (1899)

                                                                                                                                                        

5 σχόλια:

nimertis είπε...

για μια ακόμη φορά υποκλίνομαι... αυτός ο Ιούδας με στοίχειωσε! την καλημέρα μου...

Βάσσια είπε...

Ω! Πολύ όμορφα έργα. έντονα χρώματα, λεπτόμερειες.
Πρώτη γνωριμία και αυτή habilis.
Στη "σύλληψη του πραπαγανδιστή" και στο "Φεστιβάλ..." απίστευτες λεπτομέρειες.

Καλή εβδομάδα
:-)

JamanFou είπε...

Επιμένεις ευχάριστα κι εντυπωσιακά!

Καλό Φθινόπωρο

Μαριανα είπε...

habilis φοβερή συγκέντρωση έργων του Repin, κάποια από τα οποία έβλεπα για πρώτη φορά. Το βασίλειο του βυθού μου είχε κάνει μεγάλη εντύπωση, μήπως γνωρίζεις αν έχει ζωγραφίσει ανάλογα θέματα ή αν μετά που ακολούθησε την ομάδα δεν ασχολήθηκε ξανά με μυθολογικά θέματα;
καλημέρα!

habilis είπε...

nimertis *
Σε ευχαριστώ !

Βάσσια *
Χαίρομαι που σου άρεσε !

JamanFou *
To κόλλημα συνεχίζετε.

Μαριάνα *
Απο ότι ξέρω αυτή η μεγάλη φουρνιά ζωγράφων δεν τα πήγεναν καλά με τα μυθολογικά θέματα.
Του Ρέπιν ελάχιστα είδα .
Οι 14 τελειόφοιτοι αποβλήθηκαν από την Ακαδημία Τεχνών της Πετρούπολης με αφορμή το ότι αρνήθηκαν να κάνουν την διπλωματική τους εργασία λόγω του θέματος που επέλεξαν οι δάσκαλοι τους για να εξεταστούν και που ήταν ένα μυθολογικό θέμα .Είχαν όμως και άλλες αντιρρήσεις με τους δασκάλους της σχολής που επέμεναν λίγο περισσότερο στο μέχρι τότε κλασικό ζωγραφικό στυλ αλλά και την θεματολογία της ζωγραφικής της Δ. Ευρώπης .
Οι 14 λοιπόν ίδρυσαν την artel των καλλιτεχνών και έψαχναν κάτι που θα αντιπροσώπευε το υψηλό δημόσιο καθήκον του καλλιτέχνη , αρχές του ρεαλισμού , την ηθική ουσία της τέχνης και μια υπηκοότητα της τέχνης .
Εκαναν και λίγες αγιογραφίες αλλά ήταν από εντελώς άλλη ματιά ίσως γιατί το θρησκευτικό συναίσθημα στον τόπο τους ήταν ποιό χαλαρό απο αυτό της Δ.Ευρώπης αλλά έβαλαν στον καμβά τους και πορτρέτα απλών ανθρώπων καθημερινών εκτως από την ελίτ.
Ο Ρέπιν δεν ήταν στον σκληρό πυρήνα των 14 αλλά ήταν μαζί τους.

Αναγνώστες