Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου 2011

Rubens - Ρούμπενς


Rubens Peter Paul - Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς (1577-1640)
Γεννήθηκε στο Ζίγκεν της Γερμανίας. Έζησε στην Αμβέρσα αλλά και στην Ιταλία και Ισπανία.
Ασχολήθηκε με την ζωγραφική από τα παιδικά του χρόνια με μεγάλη παραγωγικότητα αν και παράλληλα ασκούσε το επάγγελμα του διπλωμάτη.

        

 Πορτρέτο της μαρκησίας Matchesa Brigida Doria Spinola (1606)
Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον

    
Ο Giancarlo Doria έφιππος (1606)
Εθνική Πινακοθήκη, Παλάτσο Σπινολα στη Γένοβα


 Πορτρέτο της Serra Pallavicito (1606)
Ιδιωτική συλλογή


Το ψάθινο καπέλο (1625)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Aυτοπροσωπογραφία (1628-30) 
Οικία - Μουσείο Ρούμπενς στην Αμβέρσα Βελγίου


Γυμνό - Χέλενα Φούρμεντ (1636-38)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


 Η σύζυγος του Ρούμπενς Χέλενα Φούρμεντ με άμαξα (1639)
Μουσείο Λούβρου


Αυτοπροσωπογραφία (1639)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


*****


Περιτομή (1605)
Ακαδημία Καλών Τεχνών Βιέννης


 Προσκύνημα των ποιμένων (1608)
Εκκλησία Αγίου Παύλου στην Αμβέρσα


Έκσταση του Αγίου Γρηγορίου του Μέγα (1608)
Μουσείο τέχνης Γκρενόμπλ


Ο Άγιος Ιερώνυμος στο ερημητήριο του (1608-09)
Πινακοθήκη Σανσουσί στο Πότσνταμ Γερμανίας


Ο Άγιος Γεώργιος σκοτώνει το δράκο (1606-10)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Το Δείπνο στους Εμμαούς (1610)
Ιδιωτική συλλογή


 Ο Άγιος Ελίγιος και η Αγία Αικατερίνη (1610)
Καθεδρικός Ναός Παναγίας στην Αμβέρσα Βελγίου


Άγιος Αμάντο και Αγία Βαλπούργη (1610)
Καθεδρικός Ναός Παναγίας στην Αμβέρσα Βελγίου


Ανύψωση του σταυρού (1610)
Καθεδρικός Ναός Παναγίας στην Αμβέρσα Βελγίου


Σταύρωση (1610-11)
Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών στη  Αμβέρσα


Ενταφιασμός (1611-12)
Εθνική Πινακοθήκη Καναδά στην Οτάβα


 Ανάσταση του Χριστού (1611-12)
Καθεδρικός Ναός Παναγίας στην Αμβέρσα Βελγίου


Αποκαθήλωση (1612-14)
Καθεδρικός Ναός Παναγίας στην Αμβέρσα Βελγίου


 Λεπτομέρεια 


 Λεπτομέρεια 


         Λεπτομέρεια 


Αποκαθήλωση (1616-17)
Μουσείο Καλών Τεχνών στην πόλη Λιλ Γαλλίας


Η τελική Κρίση (1617)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου 


 Η επιστροφή του Ασώτου (1618)
Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών στην Αμβέρσα


Θαύμα του Αγίου Ιγνάτιου (1615-20)
Εκκλησία Ιησού και Αγίων Αμβρόσιου και Ανδρέα στη Γένοβα


Ευαγγελισμός της Θεοτόκου (1628)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Ο Άγιος Φραγκίσκος της Ασίζης (1635)
Μουσείο Καλών Τεχνών Γάνδης


Ο Χριστός μεταξύ δυο ληστών (1635)
Μουσείο Αυγουστίνων στην Τουλούζη Γαλλίας


Ανάληψη της Παρθένου (1637)
Μουσείο Λίχτενσταϊν στην Βιέννη


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Σφαγή των νηπίων (1637)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


*****


 Σαμψών και Δαλιδά (1610)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Λεπτομέρεια


Ταρκύνιος και Λουκρητία (1609-12)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Ρωμαϊκή φιλανθρωπία (1612)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Η Περό κρυφά θηλάζει τον πατέρα της Κίμωνα ο οποίος είναι φυλακισμένος και καταδικασμένος σε θάνατο από πείνα.
Η πράξη της Περο εντυπωσίασε και ήταν η αιτία για την απελευθέρωση του πατέρα της. Η πράξη της έχει να κάνει με την Ρωμαϊκή Τιμή.


Ο θάνατος του Σενέκα (1612-13)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


Ο θρίαμβος της Νίκης (1614)
Δημόσιο Μουσείο Γερμανίας στην πόλη Κάσελ


Τα τέσσερα μέρη του Κόσμου (1615)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Νυχτερινή σκηνή - Ηλικιωμένη με κάρβουνα (1616-17)
Πινακοθήκη Παλαιών Δασκάλων στη Δρέσδη


Η ένωση της γης με το νερό (1618)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Η Μαρία των Μεδίκων ως η Θεά του πολέμου Μπελλόνα (1622-25)
Μουσείο Λούβρου


Η βασίλισσα Μαρία των Μεδίκων φθάνει στη Μασσαλία (1623-25)
Μουσείο Λούβρου


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Η ευτυχία της αντιβασιλείας (1623-25)
Μουσείο Λούβρου


Η αποθέωση του Ερρίκου Δ΄ και η διακήρυξη της βασιλεία της Μαρίας των Μεδίκων το 1610 (1623-25)
Μουσείο Λούβρου


Λεπτομέρεια


Αλληγορία για ειρήνη και πόλεμο ή η ευλογία της ειρήνης (1629-30)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Roman Charity - Ρωμαϊκή φιλανθρωπία (1630)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Η αρπαγή των Σαβίνων γυναικών (1635-37)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Οι συνέπειες του πολέμου (1637-38)
Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία


Λεπτομέρεια


*****
         
     
Δημόκριτος (1603)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Λήδα και ο Κύκνος (πριν το 1600)
Μουσείο Καλών Τεχνών του Χιούστον


 Ηρώ και Λέανδρος (1605)
Πινακοθήκη Παλαιών Δασκάλων στη Δρέσδη


Η τουαλέτα της Αφροδίτης (1608)
Μουσείο Τίσεν - Μπορνεμίτσα στη Μαδρίτη


Προμηθέας Δεσμώτης (1610-11)
Μουσείο Τέχνης Φιλαδέλφειας στην Πενσιλβανία


Ήρα και ο Άργος (1611)
Μουσείο Βάλραφ - Ρίχαρτς στην Κολωνία


Η απαγωγή του Γανυμήδη (1611-12)
Παλάτι - Μουσείο Schwarzenberg στη Βιέννη


Αφροδίτη, Έρωτας, Βάκχος και Δήμητρα (1612-13)
Μουσείο στην πόλη Κάσσελ Γερμανίας


 Ο Έρωτας ετοιμάζει το τόξο του (1614)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


H ανακάλυψη του νηπίου Ερεχθέα (1615)
Μουσείο Λίχτενσταϊν στη Βιέννη


Λεπτομέρεια


Σάτυρος και κορίτσι (1615)
Μουσείο Τέχνης στο Σάλτσμπουργκ Αυστρίας


Λεπτομέρεια


Ο Βορέας απαγάγει την Ωρείθυια (1615)
Σχολή Καλών Τεχνών - Απόσχισης Βιέννης 


 H Άρτεμις επιστρέφοντας από το κυνήγι (1615)
Πινακοθήκη Παλαιών Δασκάλων στη Δρέσδη


Μεθυσμένος Σιληνός (1616-17)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


H αρπαγή των  θυγατέρων του Λεύκιππου από  τον Κάστορα και τον Πολυδεύκη (1618)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


Ο Πάνας και η Nύμφη Σύριγξ (1617-19)
Μουσείο στην πόλη Κάσσελ Γερμανίας


Δυο Σάτυροι (1618-19)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


Μεθυσμένος Σιληνός (1620)
Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου


Ακαδημία Απόσχισης στη Βιέννη


Ο Περσέας απελευθερώνει την Ανδρομέδα (1622)
Εθνικό Μουσείο Βερολίνου


Λεπτομέρεια


Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Η απόφαση του Πάρη (1636)
Εθνική Πινακοθήκη Λονδίνου


Αφροδίτη και Άδωνις (1635-38)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Λεπτομέρεια


Άρτεμις και Καλλιστώ (1639)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Η απόφαση του Πάρη (1639)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Νύμφες και Σάτυροι (1637-40)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Βάκχος (1638-40)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Άρτεμις και Νύμφες αιφνιδιάζονται από Σάτυρους (1638-40)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Λεπτομέρεια


Ο Περσέας ελευθερώνει την Ανδρομέδα (1639-40)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Λεπτομέρεια

*****
 
Αγρότες πάνε στην αγορά (1618) 
Βασιλική Συλλογή Βρετανίας, Κάστρο Ουίνδσορ


Τοπίο με Πάνα και η Νύμφη Σύριγξ (1626)
Ιδιωτική συλλογή


Τοπίο με ουράνιο Τόξο (1632-35)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Χορός στην Ιταλική ύπαιθρο (1636)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Τοπίο με ουράνιο τόξο (1636-37)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου


Πανηγύρι στο χωριό - Φλαμανδική γιορτή (1635-38)
Μουσείο Λούβρου

Σκίτσα και σχέδια

Συνάντηση Αβραάμ και Μελχισεδέκ (1620-21)
Μουσείο Λούβρου


Σκίτσα (1622-25)
Μουσείο Λούβρου


Νικολά Ρούμπενς (1625-26)
Μουσείο Αλμπερτίνα στη Βιέννη


H νίκη της αλήθειας πάνω στην αίρεση (1626)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη



Ο θρίαμβος της εκκλησίας πάνω από την οργή και τη διαφωνία (1628)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Πορτρέτο νέας γυναίκας (1630-36)
Μουσείο Μπόιμανς Φαν Μπόινιγκεν στο Ρότερνταμ


  Η άμαξα του θριάμβου - Καλού (1638)
Σκίτσο
Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών Αμβέρσας


12 σχόλια:

nimertis είπε...

τι να σου πω φίλε habilis... κάθε επίσκεψη στον χώρο αυτό είναι σπουδή... και μελέτη... μένω επί πολλή ώρα και ταξιδεύω... έχεις κάνει για άλλη μια φορά υπέροχη δουλειά... να σαι καλά!!!

nameliart είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
nameliart είπε...

Είναι απολύτως διακριτά στο έργο αυτών των ζωγράφων,
Η αφοσίωση, η αγάπη και το μεράκι γι’ αυτό που έκαναν!
Αλλά και σ’ αυτό που κάνεις εσύ σ’ αυτό το ιστολόγιο habilis,
το μεράκι είναι επίσης ολοφάνερο!

Υ.Γ. Συγγνώμη για τη διαγραφή πριν… επανέλαβα εδώ (ελπίζω σωστό) το σχόλιο…
(πριν επέδρασε πάλι η «δυσλεξία» που έχω μερικές φορές με το πληκτρολόγιο…)

αθεόφοβος είπε...

Αν θα παρατηρήσει κανείς όλους αυτούς τους πίνακες θα διαπιστώσει τις αλλαγές που έχουν επελθει όλα αυτά τα χρόνια στην αντίληψη του ωραίου σε σχέση με το γυναικείο σώμα.
Όλες είναι με φαρδυά λεκάνη και όχι λεπτή μέση και μικρά στήθη και γενικά σημαντικά παχύτερες από τα σημερινά πρότυπα.

Iptamenos Ollandos είπε...

Άλλη μια εκπληκτική παρουσίαση, και απόλυτα αληθινό το σχόλιο του Nimertis. Σωστή και η παρατήρηση του Αθεόφοβου.
Απίστευτη δε, η ιστορία πίσω από την "Ρωμαϊκή Φιλανθρωπία"!

Το ευχαριστώ για την "πινακοθήκη" που μας έχεις προσφέρει είναι λίγο...

Ρεγγίνα είπε...

Εξαίσιο το βασιλεμένο βλέμμα του πατέρα που θηλάζει και σώζεται την ύστατη στιγμή..
Εξαίσιες οι λεπτομέρειες στα πρόσωπα.

kariatida62 είπε...

@Τι ωραίοι πίνακες!!!!
Θεέ μου η ομορφιά τους!!!
Σ'ευχαριστούμε πάρα πολύ Ηabilis!
Oι δύο πίνακες με την Ρωμαική φιλανθρωπία, συγκλονιστικοί!!!

Μου έκαναν μεγάλη εντύπωση τα μοντέλα της εποχής...πόσο διαφορετική "θεωρείτο" η γυναικεία ομορφιά τότε?

kariatida62 είπε...

Να σε ρωτήσω κάτι?
Ο πρώτος τυμπανιστής στην έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 ήσουν εσύ?

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Ω!!!! Μα εδώ μέσα είναι για να μένεις ώρες!!!! Εξαιρετική ιδέα δημιουργίας ιστολογίου για την τέχνη. Ομολογώ ότι ευφράνθηκε η ψυχή από την ομορφιά.
Πολύ χαίρομαι που βρεθήκαμε.

Ανώνυμος είπε...

Αν θες διαβασε την εκ βαθεων συγκλονιστικη εξομολογηση του Τηλεμαχου στο μπλογκ μου :

http://anisixos.blogspot.com/2011/02/blog-post_12.html

inko είπε...

Πότε άλλαξες διεύθυνση, πότε έπιασες δουλειά εδώ. Ούτε 20 χρόνια δε μπορεί να λείψει κανείς. Καταπληκτικό το νέο σπίτι, κι ας γκρέμισες το παλιό άσπλαχνε πρωτόγονε. Θα τα λέμε ξανά ελπίζω.

habilis είπε...

Σας ευχαριστώ όλους για την επίσκεψη !

Αναγνώστες