Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Τετάρτη, 13 Απριλίου 2011

Tintoretto - Τιντορέττο

 Aυτοπροσωπογραφία  (1547)
Μουσείο Τέχνης Φιλαδέλφειας στην Πενσυλβάνια των Η.Π.Α.


Το πραγματικό του όνομα ήταν Γιάκοπο Ρομπούστι αλλά το όνομα που επικράτησε ήταν Τιντορέττο από το επάγγελμα του πατέρα του που ήταν βαφέας (tintore) υφασμάτων.
Γεννήθηκε το 1518 στην Βενετία και υπήρξε μαθητής του Τιτσιάνο για λίγο.
Πέθανε τον Μάιο του 1594.
Αναγεννησιακή ζωγραφική.


Εκκλησία Μαντόνα ντελ Όρτο στην Βενετία


Εκκλησία Μαντόνα ντελ Όρτο στην Βενετία


Τα Εισόδια της Θεοτόκου (1553-56)


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


 Το όραμα του Αγίου Πέτρου (1556)


Το μαρτύριο του Αγίου Παύλου (1556)


Η τελική κρίση (1560-62)


Η τελική κρίση (1560-62)


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Ο Μωυσής παραλαμβάνει τον πίνακα με τους νόμους (1560-62)


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Το θαύμα της Αγίας Αγνής (1577)


Λεπτομέρεια


Αδελφότητα του Αγίου Ρόκκο στην Βενετία - Μεγάλο Σχολείο Αγίου Ρόκκο


Αδελφότητα του Αγίου Ρόκκο στην Βενετία


Αποθέωση Αγίου Ρόκκο (1564)
Οροφή Αίθουσας Albergo


Γυναικεία φιγούρα (1864)
Οροφή Αίθουσας Albergo


Αλληγορία για ευτυχία (1864)
Οροφή Αίθουσας Albergo


Λεπτομέρεια


Αλληγορία για φιλανθρωπία (1864)
Οροφή Αίθουσας Albergo


Λεπτομέρεια


Σταύρωση (1565)
Τοιχογραφία στην Αίθουσα Albergo



Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Η ανάβαση στον Γολγοθά (1565-67)
Τοιχογραφία στην Αίθουσα Albergo


Λεπτομέρεια


Ιδέ ο άνθρωπος (1566-67)
Τοιχογραφία στην Αίθουσα Albergo


Ο Χριστός ενώπιον του Πιλάτου (1566-67)
Τοιχογραφία στην Αίθουσα Albergo


Προφήτης (1566-67)
Τοιχογραφία στην Αίθουσα Albergo


 (1566-67)
Τοιχογραφία στην Αίθουσα Albergo


Ανώτερη αίθουσα


 Χάλκινος όφις (1575-76)
Οροφογραφία


Ο Μωυσής βγάζει νερό από το βράχο (1577)
Οροφογραφία


Το θαύμα με το μάννα εξ ουρανού (1577)
Οροφογραφία


Ο Αιώνιος Πατέρας εμφανίζεται στον Μωυσή (1577-78)
Οροφογραφία


Η πτώση του ανθρώπου (1577-78)
Οροφογραφία


Προσκύνημα των ποιμένων (1578-81)
Τοιχογραφία στην ανώτερη αίθουσα


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Προσευχή στον κήπο (1578-81)


 Ο Μυστικός Δείπνος (1579-81)


Το θαύμα με τους άρτους και τα ψάρια (1579-81) 


Η ανάσταση του Λαζάρου (1579-81)


 Η Ανάσταση του Χριστού (1579-81)


Η Ανάληψη (1579-81)


Probatica Piscina (1579-81)


Ο πειρασμός του Χριστού (1579-81)


 Άγιος Ρόκκο (1579-81)


Κάτω αίθουσα


Προσκύνημα των μάγων (1582)


 Η φυγή στην Αίγυπτο (1582-87)


Η σφαγή των νηπίων (1982-87) 


Ευαγγελισμός (1583-87)


Η περιτομή (1587)


Η περιτομή, λεπτομέρεια (1587)


Παλάτι των Δόγηδων στην Βενετία


Παλάτι των Δόγηδων στην Βενετία


Ο μυστικός γάμος της Αγίας Αικατερίνης (1576)


 Η Αθηνά απωθεί  τον Άρη μακριά από την ειρήνη και την ευημερία  (1576-77)


Βάκχος Αφροδίτη και Αριάδνη (1576-77)


Ο Ήφαιστος στο σιδηρουργείο του (1576-77)


Ερμής και οι Χάριτες (1576-77)


Οι Δόγηδες Pietro Lando και Marcantonio Trevisan λατρεύουν το νεκρό Χριστό  (1580ς)


Λεπτομέρεια


Ο Δόγης Νικολό Ντα Πόντε επικαλείται την προστασία της Παναγίας(1584)


Θρίαμβος της Βενετίας (1584)


Η κατάκτηση της πόλης Ζάρα (1584)


Αίθουσα Μεγάλου Συμβουλίου


Υπεράσπιση της Μπρέσια (1584)


Ο Δόγης Νικολό Ντα Πόντε δαφνοστεφανώνεται από τη Βενετία (1584)


  Παράδεισος (μετά 1588)


 Παράδεισος, λεπτομέρεια (μετά 1588)


 Παράδεισος, λεπτομέρεια (μετά 1588)


 Παράδεισος, λεπτομέρεια (μετά 1588)


 Παράδεισος, λεπτομέρεια (μετά 1588)


 Παράδεισος, λεπτομέρεια (μετά 1588)


 Παράδεισος, λεπτομέρεια (μετά 1588)


*****


Δείπνο στους Εμμαούς (1542-43)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Άγιος Γεώργιος (1543-44)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Πορτρέτο άνδρα με άσπρα γένια (1545)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


  Ο Χριστός πλένει τα πόδια των μαθητών του (1547)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Η Εσθήρ προ του Ασουήρου (1547-48) 
Βρετανική Βασιλική Συλλογή, Κάστρο Γουίντσορ  


 Το θαύμα του Αγίου Μάρκου όταν απελευθερώνει σκλάβο (1548)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Το θαύμα του Αγίου Αυγουστίνου (1549)
Δημοτικό Μουσείο στη Βισένζα Ιταλίας


Ο Άγιος Ρόκκο στο νοσοκομείο (1549)
Εκκλησία Αγίου Ρόκκο στη Βενετία


Ο Χριστός και η μοιχαλίδα (1550)
Εθνική Πινακοθήκη Αρχαίας Τέχνης Ιταλίας στη Ρώμη


Ο πειρασμός του Αδάμ (1551-52)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


 Κοίμηση - Ανάληψη της Θεοτόκου (1550)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Ευγενής από τη Γένοβα (1550)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


H δημιουργία των ζώων (1551-52)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Ο Άγιος Ιερώνυμος και Άγιος Ανδρέας (1552)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Άγιος Λουδοβίκος, Άγιος Γεώργιος και η πριγκίπισσα (1553)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


 Η γέννηση του Ιωάννη του Βαπτιστή (1554)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


 Η παρουσίαση του Χριστού στο Ναό - Υπαπαντή (1550-55)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


O Ιωσήφ και η γυναίκα του Πετεφρή (1555)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη 


Σουζάνα και οι γέροντες (1555)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Λεπτομέρεια


Ο Χριστός και η μοιχαλίδα (1555)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Κοίμηση - Ανάληψη της Θεοτόκου (1555)
Ναός Ιησουιτών στη Βενετία


Η συνάντηση Ταμάρας και Ιούδα (1555-58)
Μουσείο Τίσεν-Μπορνεμίτσα στη Μαδρίτη


Άγιος Γεώργιος και ο δράκος (1555-58)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Αποκαθήλωση (1557-59)
Ιδιωτική συλλογή


Σταύρωση (1560)
Εκκλησία Σάντα Μαρία ντελ Ροζάριο στη Βενετία


Θρήνος πάνω από τον νεκρό Χριστό (1560)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Πορτρέτο Giovanni Paolo Cornaro (1561)
Μουσείο Καλών Τεχνών Γάνδης


Γάμος στην Κανά (1561)
Καθεδρικός Ναός Αγίας Μαρίας της Υγείας στη Βενετία


 Ένα από τα πολλά θαύματα του Αγίου Μάρκου (1562-66)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


 Η κλοπή του νεκρού σώματος του Αγίου Μάρκου (1562-66)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


Λεπτομέρεια


Ο Άγιος Μάρκος σώζει Σαρακηνό σε ναυάγιο (1562-66)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας 


 Η Μαντόνα του Camerlenghi ή Η Μαντόνα του Tesotieri (1567)
Πινακοθήκη Ακαδημίας Βενετίας


 Άγγελος και ο Άγιος Ρόκκο στην φυλακή (1567)
Εκκλησία Αγίου Ρόκκο στη Βενετία


Πορτρέτο αξιωματούχου του Αγίου Μάρκου (1570ς)
Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον 


 Μυστικός Δείπνος (1570) 
Ναός Αγίου Παύλου στη Βενετία


 Μυστικός Δείπνος (1570) 
Ναός Αγίου Στεφάνου στη Βενετία


 Μυστικός Δείπνος, λεπτομέρεια (1570) 
Ναός Αγίου Στεφάνου στη Βενετία


Η προέλευση του γαλαξία (1570)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


 Πορτρέτο γυναίκας που αποκαλύπτει το στήθος της (1570)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη 


Ο πειρασμός του Αγίου Αντωνίου (1577) 
Εκκλησία Αγίου Τροβάσο στη Βενετία


Ιουδήθ και Ολοφέρνης  (1579)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη 


Ιουδήθ και Ολοφέρνης, λεπτομέρεια  (1579)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Δανάη (1580)
Μουσείο Καλών Τεχνών στην πόλη Λυών της Γαλλίας


Πορτρέτο Βιντσέντσο Μοροζίνι (1580)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Πορτρέτο γερουσιαστή (1580)
Μουσείο Τίσεν-Μπορνεμίτσα στη Μαδρίτη


Λεπτομέρεια


 Aυτοπροσωπογραφία  (1588)
Μουσείο Λούβρου


Οι Εβραίοι στην έρημο (1593)
Ναός Αγίου Γεωργίου στη Βενετία


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια

*****

Η βάπτιση του Χριστού
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Οι Αγία Ελένη και Αγία Βαρβάρα λατρεύουν το Σταυρό 
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο


Άγιος Νικόλαος
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη
                                           
                                                                     

12 σχόλια:

Roadartist είπε...

Ti taxidi..... :)

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Ω Θεέ μου!!! Εδώ μέσα πρέπει να μείνει κανείς ώρες! Τι ψυχική ευφορία!!!
Κι ας γίνω και λίγο "ρηχός" σαν άνδρας που είμαι: Το τελευταίο "Πορτρέτο της γυναίκας που αποκαλύπτει το στήθος της" κλείνει την περιδιάβαση με τον καλύτερο τρόπο!!!!
Το θερμά μου συγχαρητήρια για την δουλειά σου και την παρουσίαση!
Φοβούμαι ότι πρέπει να ανεχθείς πολλές εισόδους μου.
Καλό βράδυ!!

Ανώνυμος είπε...

Ω Θεέ, μεγαλειώδες.Υπέρβαση ,αλλά τίνος;ποιά εσωτερική δύναμη κάνει εφικτή αυτή την απόδοση;τι χάρισμα;Σονόρα

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Προσωπικά, προτιμάω τα ποσρτρέτα παρά τις πολυπρόσωπες συνθέσεις.
Τέλεια η γυμνόστηθη γυναίκα...

λυγερη είπε...

Θεϊκή 'εμπνευση που απεικονίζεται θαυματουργά μεσα από ανθρώπινα πρόσωπα.
Εναρμονίζει ο καλλιτέχνης τα δημιουργήματα του με την βούληση το Θεού που στο κέντρο της δημιουργίας του έβαλε τον άνθρωπο.

Ανεπανάληπτη η προσφορά σου.
Καλό Πάσχα

Tasoula είπε...

Εξαιρετικη η επιλογη ...........με τον χρονο.
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ.
Σου αφησα μηνυμα στο αλλο μπλοκ, να μου στειλεις το μειλ.
ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙΣ.

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Α-ΦΩ-ΝΗ!!!!!
Τί να πρωτο αντιγραψω;

Χαχα... αναμενόμενη η επιλογή του Ασκαρντουλίνου του αδιόρθωτου
;-)))

Καλό σου Πάσχα!

Φιλί και Γλαρένες αγκαλιές

λυγερη είπε...

"ΑΝΑΣΤΑΣΗ" εύχομαι στην ζωή μας"ΑΝΑΣΤΑΣΗ" και στην Ψυχή μας !!! Υπάρχει λόγος

Με ιδιαίτερη αποδοχή κι'εκτίμηση

http://ligery.pblogs.gr

iamaticus είπε...

bbbbrrrrreeeee HABILIS...

ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΧΩΡΙΣ ΠΟΡΤΑ???
Εστω ενα παραθυρο...ΓΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ???

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!!

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

quartier libre είπε...

@
το να πω "ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ !", φυσικά είναι ελάχιστο...
δεν ξέρω τι να πω...

Καλή Πασχαλιά !

Φυρί-φυρί είπε...

Ανεκτίμητοι θησαυροί!

Φυρί-φυρί είπε...

Ανεκτίμητοι θησαυροί!

Αναγνώστες