Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2011

Giovanni Francesco Barbieri - Guercino

Αυτοπροσωπογραφία (1624-26)
Μουσείο Λούβρου 

Ο Τσοβάνι Φρανσέσκο Μπαρμπιέρι (1591-1666) γεννήθηκε στο Σέντο, ένα χωριό μεταξύ Μπολόνιας και Φεράρας. 
Ένα πρόβλημα αλληθωρισμου που είχε με τα μάτια του ήταν αφορμή να επικρατήσει το ψευδώνυμο Γκουερτσίνο.
Έζησε και εργάστηκε κυρίως στη Ρώμη και στη Μπολόνια.


Πιστοί  προ της Παρθένου (1616)
Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών Βελγίου στις Βρυξέλλες



Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη



Ο νεκρός Χριστός και δυο Άγγελοι (1617-18)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο



Απόλλων και Μαρσύας (1618)
Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία


Στην Ελληνική μυθολογία  ο Μαρσύας ήταν ένας Σάτυρος από τη Φρυγία.
Ο Μαρσύας ήταν δεξιοτέχνης στον αυλό  και προκάλεσε τον Θεό Απόλλωνα  σε σύγκριση της μουσικής τους τέχνης.
Έπαιξαν και οι δυο τη τις μουσικές τους.
 Κριτές της μονομαχίας ήταν οι Μούσες και ο Μίδας και  ανέδειξαν νικητή τον θεό.
Ο Μαρσύας γδάρθηκε ζωντανός, ως τιμωρία για την ύβρη που διέπραξε να προκαλέσει θεό.
Το αίμα  του σχημάτισε τον ομώνυμο ποταμό.



Η Ερμίνια βρίσκει τον πληγωμένο Τανκρέδο (1618-19)
Πινακοθήκη Ντόρια Παμφίλη στη Ρώμη



Το μαρτύριο του Αγίου Πέτρου (1618-19)
Πινακοθήκη Estense στη Μόντενα Ιταλίας 



Επιστροφή του Ασώτου (1619)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη



Ανάσταση του Λαζάρου (1619)
Μουσείο Λούβρου



Ο Σαμψών συλλαμβάνεται από τους Φιλισταίους (1619)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη



Το όραμα του Αγίου Ιερώνυμου (1619-20)
Μουσείο Λούβρου



Ο μυστικός γάμος της Αγίας Αικατερίνης της Αλεξανδρείας (1620)
Εθνικό Μουσείο στο Βερολίνο 



Παναγία βρεφοκρατούσα με χελιδόνι  (1620)
Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία


 Χειροτονία του Αγίου Γουίλιαμ της Ακιταίνης (1620)
Εθνική Πινακοθήκη στη Μπολόνια



 Αυγή (1621)
Οροφογραφία στη Villa Boncompagni Ludovisi στη Ρώμη




Λεπτομέρεια




Διακόσμηση οροφής στη Villa Boncompagni Ludovisi στη Ρώμη (1621)




Λεπτομέρεια




Λεπτομέρεια




Ήμουν και εγώ στην Αρκαδία (1618-22)
Εθνική Πινακοθήκη Αρχαίας Τέχνης στη Ρώμη



Ο Χριστός εστεμμένος με αγκάθια (1622)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βουδαπέστης



Η απελευθέρωση του Αγίου Πέτρου (1622)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη



Μαγδαληνή και δυο Άγγελοι (1622)
Πινακοθήκη Βατικανού



Η τουαλέτα της Αφροδίτης (1622-23)
Ιδιωτική συλλογή



 Η Σεμίραμις ακούει την είδηση για την εξέγερση στη Βαβυλώνα (1624) 
Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστόνης



Πορτρέτο Γρηγορίου Παύλου XV (1622-25)
Μουσείο Πολ Γκετί στο Λος Άντζελες



Ανάληψη της Παναγίας (1623)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη



Λεπτομέρεια



Λεπτομέρεια



 Μαρία Μαγδαληνή (1624-25)
Μουσείο Τέχνης Blanton στην πόλη Ώστιν του Τέξας



 Ο Άγιοι Γρηγόριος ο Μέγας με τους Αγίους Ιγνάτιο και  Φραγκίσκο Ξαβιέ (1626)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο



 Η Εμφάνιση του αναστημένου Ιησού στην Παναγία (1628-30)
Δημοτική Πινακοθήκη της πόλης Τσέντο στην Ιταλία



Λεπτομέρεια




Ο θάνατος της Διδούς (1629-31)
Πινακοθήκη Σπάντα στη Ρώμη



Αφροδίτη,  Άρης και Έρωτας (1633)
Πινακοθήκη Estense στη Μόντενα Ιταλίας 



Άγιος Σεβαστιανός (1632-34)
Ιδιωτική συλλογή - Πρόσφατα αναγνωρίστηκε ο δημιουργός



  Η Σαλώμη και το κεφάλι του Ιωάννη του Βαπτιστή (1637)
Μουσείο Καλών Τεχνών στην πόλη Ρεν της Γαλλίας



Αλληγορία για ζωγραφική και γλυπτική (1637)
Εθνική Πινακοθήκη Αρχαίας Τέχνης στη Ρώμη



Σχέδιο και χρώμα (1640)
Πινακοθήκη Παλαιών Δασκάλων στη Δρέσδη



 Άγιος Ιωσήφ (1640)
Παλάτσο Πίττι στη Φλωρεντία



Ο Ιησούς και η καλή  Σαμαρείτισσα στο πηγάδι  (1640-41)
Μουσείο Τίσεν-Μπορνεμίτσα στη Μαδρίτη



 Άγιος Ρόμουαλντ (1640-41)
Δημοτικό Μουσείο Τέχνης στη Ραβένα Ιταλίας



Μαστίγωμα του Χριστού  (1641-44)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βουδαπέστης



 Η Σεμίραμις καλείται στα όπλα (1645)
Ιδιωτική συλλογή



H Ερσιλία χωρίζει το Ρωμύλο και βασιλιά των Σαβίνων Τίτο Τάτιους (1645)
Μουσείο Λούβρου
                                                                        
  Κατα μια εκδοχή της Ρωμαικής μυθολογίας η Ερσίλια  ήταν μία από τις Σαβίνες παρθένες που είχαν απαχθεί από το Ρωμύλο για να γίνει στην συνέχεια  σύζυγος του.
Μεσολάβησε μεταξύ Ρωμαίων και Σαβίνων και σταμάτησε ο μεταξύ τους πόλεμος.
Πέθανε όταν την κτύπησε κεραυνός του Δία και έγινε αθάνατη και λατρευόταν σαν η θεά του θάρρους.



 Ο Άτλας κρατά την επουράνια σφαίρα (1646)
Μουσείο Bardini στη Φλωρεντία



Επίθεση του Σαούλ στο Δαβίδ (1646)
Εθνική Πινακοθήκη στη Ρώμη



Ο Άγιος Πέτρος δακρύζει μπροστά στην Παναγία (1647)
Μουσείο Λούβρου



Ο θάνατος της Κλεοπάτρας (1648)
Κόκκινο Παλάτι στη Γένοβα



Μαρία Μαγδαληνή μετανοημένη (1649)
Ιδιωτική συλλογή



Λεπτομέρεια



 Ο Ιωσήφ και η γυναίκα του Πετεφρή (1649)



Άμμων και Ταμάρα (1649-50)
Εθνική Πινακοθήκη Τέχνης στην Ουάσιγκτον



Ο Άγιος Ιερώνυμος στην ερημιά (1650)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη



Ο Δαβίδ με το κεφάλι του Γολιάθ (1650)
Εθνικό Μουσείο Δυτικής Τέχνης στο Τόκιο



Ο Λοτ και οι κόρες του (1650)
Πινακοθήκη Παλαιών Δασκάλων στη Δρέσδη



 Παναγία βρεφοκρατούσα και τέσσερις Άγιοι (1651)
Μουσείο Λούβρου



Λεπτομέρεια



 Ο Λοτ και οι κόρες του (1651)
Μουσείο Λούβρου



Λεπτομέρεια



Ο Λοτ και οι κόρες του (1651-52)
Μουσείο Τέχνης Τολέδο στο Οχάιο των Η.Π.Α



Λεπτομέρεια



Λεπτομέρεια



 Ο Άγιος Λουκάς παρουσιάζει τη ζωγραφιά της Θεοτόκου (1652-53)
Μουσείο Τέχνης Nelson-Atkins στο Κάνσας Σίτι του Μισούρι



Το μαρτύριο της Αγίας Αικατερίνης (1653)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη



Επιστροφή του Ασώτου (1644-45)
Μουσείο Τέχνης Timken στο Σαν Ντιέγκο



Μαρία Μαγδαληνή μετανοημένη (1650-55)
Ιδιωτική συλλογή


Λεπτομέρεια



Ο ενταφιασμός του Ιησού (1656)
Ινστιτούτο Τέχνης στο Σικάγο




Ο Άγιος Αντώνιος της Πάντοβα με το Χριστό βρέφος (1656)
Ιδιωτική συλλογή



Το μαστίγωμα του Ιησού (1657)
Εθνική Πινακοθήκη Αρχαίας Τέχνης στη Ρώμη




Ο Αβραάμ εκδιώκει την Αγάρ και τον Ισμαήλ (1657)
Πινακοθήκη Μπρέρα στο Μιλάνο






Πορτρέτο του ζωγράφου Φρα Μποναβεντούρα Μπίσι του επικαλούμενου Ιλ Πιτορίνο (1658)
Ιδιωτική συλλογή



Πορτρέτο του ζωγράφου Φρα Μποναβεντούρα Μπίσι του επικαλούμενου Ιλ Πιτορίνο (1658)
Ιδιωτική συλλογή  
       

*****


Αγία Μαργαρίτα
 Βασιλική Σαν Πιέτρο ιν Βίνκολι στη Ρώμη



Η επίσκεψη της  Σαλώμης στον φυλακισμένο Ιωάννη τον Βαπτιστή
Ιδιωτική συλλογή
  


Ο Άγιος Φραγκίσκος με Άγγελο που παίζει βιολί 
Πινακοθήκη Παλαιών Δασκάλων στη Δρέσδη



Άπιστος Θωμάς
Μουσείο Τέχνης στο Σάλτσμπουργκ Αυστρίας



Μετανοημένη Μαρία Μαγδαληνή
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


5 σχόλια:

λυγερη είπε...

Όλη η Τέχνη αυτού του ημίθεου Giovanni Francesco Barbieri είναι στην ζωντάνια της έκφρασης,μέσα από "πραγματικά" βλέμματα και στην πλαστικότητα της ...κίνησης.Δεν είναι μια απλή αποτύπωση μιας εικόνας είναι ζωή εν δράσει. Καταπληκτικό !!!

Καλή σου μέρα με ένα ακόμη ευχαριστώ.

Ασκαρδαμυκτί είπε...

O καλύτερος πίνακας ήταν ο τελευταίος... Ο Ιωσήφ και η γυναίκα του Πετεφρή!
Ο Ιωσήφ αυτοσυγκρατείται, ΄πως κι εμείς!

7Demons είπε...

Να ομολογήσω ότι δεν είναι από τους αγαπημένους μου.
Όμως το βλέμμα της Άγαρ στην Εκδίωξη του Αβραάμ,χρόνια τώρα έχει αποτυπωθεί μέσα μου κι έχει γίνει συνειρμική παράσταση της κοινωνικής αδικίας των Ισχυρών επί των Αδυνάτων...

Την Καλησπέρα μου e-φίλε!

Elva είπε...

Ο Giovanni Francesco Barbieri ειναι υπεροχος καλλιτεχνης και προσεξα ιδιαιτερα τις γνωσεις του πανω στο θεμα του φωτισμου στα εργα του!

Kαλη σου μερα,φιλε habilis ;)

nimertis είπε...

τι εκπληκτικό γαλάζιο είναι αυτό στον τελευταίο πίνακα...

Αναγνώστες