Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Τετάρτη, 1 Μαΐου 2013

Rembrandt - Ρέμπραντ

Αυτοπροσωπογραφία (1639)


Ο ζωγράφος και χαράκτης Ρέμπραντ γεννήθηκε το 1606 στην πόλη Λέιντεν της Ολλανδίας.
 Ο πατέρας του ήταν μυλωνάς με ένα μύλο στις όχθες του Ρήνου και η μητέρα του κόρη ενός ευκατάστατου φούρναρη. 
Στα 18 του πήγε στο Άμστερνταμ, μαθήτευσε  για 6 μήνες στο εργαστήριο του Πίτερ Λάστμαν και επέστρεψε στη γενέτειρά του όπου με έναν συμμαθητή του ξεκίνησε ένα εργαστήριο ζωγραφικής το οποίο δεν άργησε να γίνει γνωστό. 
Στα 22 του χρόνια οι πίνακες του ήδη είχαν ζήτηση και αρκετοί μαθητές κατέφθαναν στο εργαστήριο.
Το 1630 πεθαίνει ο πατέρας του και δυο χρόνια μετά φεύγει για το Άμστερνταμ. 
Το 1634 παντρεύεται την Σάσκια, οι πίνακες του έχουν μεγάλη ζήτηση οι δε μαθητές συνέρρεαν στο εργαστήριό του.
Στα πρώτα του βήματα στο Άμστερνταμ καθοριστική ήταν η βοήθεια του Βαν Ούλενμπουρχ που ήταν έμπορος τέχνης.
Το 1642 πέθανε η Σάσκια  αφήνοντας τον μόνο αλλά οικονομικά ευκατάστατο. 
Τα επόμενα χρόνια αρχίζει να ξοδεύει υπέρογκα ποσά αγοράζοντας απίθανα πράγματα, ακόμα και σπάνια κατοικίδια εξωτικά ζώα και γνωρίζοντας διάφορες ερωμένες. 
Ο τρόπος της ζωής του δεν άρεσε όμως στην κοινωνία του Άμστερνταμ. 
Οι μαθητές του μειώθηκαν και οι πίνακες του έπαψαν να έχουν μεγάλη ζήτηση, ακόμα και οι φίλοι του του γύρισαν την πλάτη.
Το 1663 έχει δηλωθεί στο Ολλανδικό κράτος σαν άπορος και τον συντηρεί ο γιος του Τίτος με τους πιστωτές να τον κατατρέχουν.
Πέθανε  στα 63 του χρόνια το 1669 ένα χρόνο μετά τον θάνατο του γιου του,  με μοναδική του συντροφιά την κόρη του Κορνηλία που είχε αποκτήσει με τη Χέντρικε.



Το μαρτύριο του Αγίου Στεφάνου (1625)
Μουσείο Καλών Τεχνών Λυών στη Γαλλία


Μπάντα μουσικής  (1626)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Το βάπτισμα του ευνούχου (1926)
Μουσείο Χριστιανικής Τέχνης στην Ουτρέχτη


Τωβίτ και Άννα (1626)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Ο Χριστός διώχνει τους αργυραμοιβούς από το Ναό (1626)
Μουσείο Πούσκιν στη Μόσχα


Παραβολή του πλουσίου (1627)
Εθνικό Μουσείο στο Βερολίνο


Άγιος Παύλος στη φυλακή (1627)
Κρατική Πινακοθήκη Στουτγάρδης 


Σαμψών και Δαλιδά (1626-27)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Σαμψών και Δαλιδά (1628)
Εθνικό Μουσείο στο Βερολίνο


Δυο μελετητές διαφωνούν (1628)
Εθνική Πινακοθήκη της Βικτόρια στη Μελβούρνη


Πορτρέτο ηλικιωμένης - Η μητέρα του καλλιτέχνη (1629)
Βασιλική συλλογή στο Κάστρο Γουίντσορ στην Αγγλία


Αβραάμ και τρεις άγγελοι (1630)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Λόγιος διαβάζει (1631)
Εθνικό Μουσείο στη Στοκχόλμη


Ο Ιερεμίας θρηνεί για την καταστροφή της Ιερουσαλήμ (1630)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Πορτρέτο Nicolaes Ruts (1631)
Συλλογή Φρικ στη Νέα Υόρκη


Η μητέρα του καλλιτέχνη (1631)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Ηλικιωμένος με χρυσή αλυσίδα (1631)
Ινστιτούτο Τεχνών στο Σικάγο


Η παρουσίαση του Χριστού στο Ναό - Υπαπαντή  (1631)
Μουσείο Μαουριτσχάους στη Χάγη


Η παρουσίαση του Χριστού στο Ναό - Υπαπαντή  (1631)
Μουσείο Μαουριτσχάους στη Χάγη


O Χριστός στο σταυρό (1631)
Εκκλησία Αγίου Βικεντίου στη Γαλλία


Φιλόσοφος σε διαλογισμό (1631)
Μουσείο Λούβρου


Άνδρας με οριεντάλ κουστούμι - Λεπτομέρεια (1632)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Πορτρέτο άνδρα  (1632)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Πορτρέτο γυναίκας (1632)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Λεπτομέρεια


Πορτρέτο άνδρα  (1632)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Νέα γυναίκα με βεντάλια (1632)
Εθνικό Μουσείο Καλών Τεχνών Σουηδίας στη Στοκχόλμη


Πορτρέτο του χαράκτη Jacob de Gheyn III (1632)
Πινακοθήκη Ντάλουιτς στο Λονδίνο


Η αρπαγή της Ευρώπης  (1632)
Μουσείο Πολ Γκετί στο Λος Άντζελες


Λεπτομέρεια


Μάθημα ανατομίας του Δρ. Νικολάι Τουλπ (1632)
Μουσείο Μαουριτσχάους στη Χάγη


Λεπτομέρεια 


Μπελόνα, η θεά του πολέμου (1633)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Ο Χριστός με καταιγίδα στη λίμνη της Γαλιλαίας (1633)
Μουσείο Ιζαμπέλα Στιούαρτ Γκάρντνερ στη Βοστόνη


Η ανύψωση του σταυρού (1633)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου 


Αποκαθήλωση (1633)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου 


Ο Jan Pietersz και η σύζυγός του (1633)
Μουσείο Ιζαμπέλα Στιούαρτ-Γκάρντνερ στη Βοστόνη


Πορτρέτο γυναίκας (1633)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Αυτοπροσωπογραφία ως νέος  (1634)
Πινακοθήκη Ουφίτσι στη Φλωρεντία


Έρωτας με σαπουνόφουσκα (1634)
Μουσείο Λίχτενσταϊν στη Βιέννη


 Η Άρτεμις στο μπάνιο της και ο Ακταίων (1634)
Μουσείο Wasserburg Anholt στη Γερμανία


Πορτρέτο του αιδεσιμότατου Johannes Elison (1634)
Μουσείο Καλών Τεχνών Βοστόνης


Ηλικιωμένη ογδοντατριών ετών(1634)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Η Σάσκια ως Χλωρίδα (1634)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Αυτοπροσωπογραφία (1634)
Ιδιωτική συλλογή


Ο Άγιος Ιωάννης ο Βαπτιστής κηρύττει, λεπτομέρεια (1634)
Κρατικό Μουσείο Βερολίνου


Αποκαθήλωση (1634)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Απόστολος Παύλος (1635)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Η θεά Μινέρβα = θεά Αθηνά μελετά (1635)
Συλλογή Leyden  στη Νέα Υόρκη


Ρέμπραντ και Σάσκια σε σκηνή ασώτου σε ταβέρνα (1635)
Πινακοθήκη Παλαιών Δασκάλων στη Δρέσδη


Γιορτή του Βαλτάσαρ (1635)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Ο Σαμψών σε διαμάχη με τον πατέρα του (1635)
Εθνικό Μουσείο Βερολίνου


Ο Σαμψών σε διαμάχη με τον πατέρα του


Άγγελος σταματά τον Αβραάμ από τη θυσία του Ισαάκ (1635)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Άγγελος σταματά τον Αβραάμ από τη θυσία του Ισαάκ (1636)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου 


Δανάη (1636)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Δανάη, λεπτομέρεια (1636)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Η τύφλωση του Σαμψών (1636)
Μουσείο Στέντελ στην Φρανκφούρτη


Ο Τωβίτ θεραπεύεται από τον γιο του (1636)
Κρατική Πινακοθήκη στη Στουτγάρδη


Ανάσταση του Χριστού (1636)
Παλαιά Πινακοθήκη Μονάχου 


Πολωνός ευγενής (1637)
Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον 


Αρχάγγελος εγκαταλείπει τον Τωβία και την οικογένειά του (1637)
Μουσείο Λούβρου


Ο αναστημένος Χριστός εμφανίζεται στη Μαρία Μαγδαληνή (1638)
Βασιλική Συλλογή στα Ανάκτορα του Μπάκινχαμ στο Λονδίνο


Herman Doomer (1640)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Αυτοπροσωπογραφία (1640)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Άνδρας καθισμένος σε πολυθρόνα (1641-43)*
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Αγκάθα Μπας (1641)
Βασιλική Συλλογή στο Ηνωμένο Βασίλειο


O Cornelis Claesz και η σύζυγός του (1641)
Πινακοθήκη Γκεμέλντε στο Βερολίνο


Νυχτερινή περίπολος (1642)
Εθνικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Η τουαλέτα της Βηρσαβεέ (1643)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης


Λεπτομέρεια


Ο Χριστός και η μοιχαλίδα (1644)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Λεπτομέρεια


Η Σουζάνα και οι δύο γέροντες  (1647)
Κρατικό Μουσείο Βερολίνου

  H Σουζάνα ήταν  μια ενάρετος σύζυγος που τα κάλλη της ορέγονταν δύο γέροντες που την παρενοχλούν σεξουαλικά την ώρα που ήταν στο μπάνιο  της.
              Αυτή δεν  ενδίδει στις ορέξεις των γερόντων και αυτοί μετά την κατηγορούν για συζυγική απιστία.
                   Η βιβλική ιστορία έχει και έναν δικαστικό αγώνα όπου και η Σουζάνα δικαιώνετε. 



Μυστικός Δείπνος (1648)
Μουσείο Λούβρου


Πορτρέτο μιας γυναίκας (1645-49) *
Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης


Λεπτομέρεια


Άνδρας με πανοπλία (1650ς) *
Μητροπολιτικό μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης


Άνδρας με τη χρυσή περικεφαλαία (1650) *
Πινακοθήκη Γκεμέλντε στο Βερολίνο


Ηλικιωμένη κόβει τα νύχια της (1650) *
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης


Άνδρας με στρατιωτική στολή (1650)
Μουσείο Φιτζγουίλιαμ στο Κέιμπριτζ της Αγγλίας


Πορτρέτο ηλικιωμένου (1651)
Συλλογή Devonshire στο ανάκτορο Chatsworth


Ο Αριστοτέλης με προτομή του Ομήρου (1653)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Η Βηθσαβεέ στο μπάνιο της (1654)
Μουσείο Λούβρου


Μπάνιο της Χέντρικε Στόφελς σε ένα ποτάμι (1654)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Σημαιοφόρος  (1654)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Ηλικιωμένος  Εβραίος (1654)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Ηλικιωμένη (1654)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Πορτρέτο Jan Six (1654)
Συλλογή Six στο Άμστερνταμ 


Ο Τίτος στο γραφείο του (1655)
Μουσείο Μπόιμανς Φαν Μπόινιγκεν στο Ρότερνταμ Ολλανδίας


Παλλάδα Αθηνά (1655)
Μουσείο Καλούστ Γκιουλμπενκιάν στη Λισαβόνα


Η γυναίκα του Πετεφρή κατηγορεί άδικα τον Ιωσήφ (1655)
Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον DC


Σαούλ και Δαυίδ (1655)
Μουσείο Μαουριτσχάους στη Χάγη


Πορτρέτο της Χέντρικε Στόφελς (1654-56)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Ο Ιακώβ ευλογεί τα παιδιά του Ιωσήφ (1656)
Μουσείο Κάσελ στη Γερμανία


Ο γιος του καλλιτέχνη Τίτος (1657)
Συλλογή Wallace στο Λονδίνο


Αυτοπροσωπογραφία (1658)
Συλλογή Φρικ στη Νέα Υόρκη 


Ιακώβ και Άγγελος παλεύουν (1659)
Γερμανική Πινακοθήκη στο Βερολίνο 


Αυτοπροσωπογραφία (1659)
Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον 


Άνδρας με κολάρο (1645-60) *
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης


 Νεαρό παιδί  (1655-60)
Μουσείο στην Πασαντίνα της Καλιφόρνιας 


Πορτρέτο τζέντλεμαν με ψηλό καπέλο και γάντια (1658-60)
Εθνική Πινακοθήκη Ουάσιγκτον DC


Ο Τίτος ως Φραγκισκανός μοναχός (1660)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Ευαγγελιστής Ματθαίος και Άγγελος (1661)
Μουσείο Λούβρου


Γενειοφόρος άνδρας  (1661)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Πορτρέτο του Jacob Trip (1661)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Αυτοπροσωπογραφία (1661)
Εθνικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Πορτρέτο άνδρα (1655-62) *
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης


Ο Πιλάτος πλένει τα χέρια του (1660-62) *
Μητροπολιτικό μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης


Επίτροποι της συντεχνίας υφασματοποιών (1662)
Εθνικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Ισαάκ και Ρεβέκκα - Εβραίοι μελλόνυμφοι (1665)
Εθνικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Δαβίδ και ο αξιωματικός του Ουρίας (1665)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Λουκρητία (1666)
Ινστιτούτο Τεχνών Μινεάπολης


Νεαρός με μαύρο καπέλο (1666)
Μουσείο Τέχνης Nelson-Atkins στο Κάνσας Σίτι στο Μιζούρι των Η.Π.Α.


Πορτρέτο ηλικιωμένου (1667)
Μουσείο Μαουριτσχάους στη Χάγη Ολλανδίας


Ο γιος του Ρέμπραντ Τίτος (1670-1700) *
Μητροπολιτικό μουσείο Τέχνης Νέας Υόρκης


* Αρχικά αυτά τα έργα καταγράφηκαν σαν έργα του Ρέμπραντ.
 Σήμερα αν και δεν έχει εξακριβωθεί ο δημιουργός τους, πιθανολογείται ότι προέρχονται από κάποιο μαθητή του εργαστηρίου  του ή  κάποιον που επηρεάστηκε από το στυλ του.
Τα μουσεία που τα φιλοξενούν σίγουρα θέλουν να είναι αυθεντικοί Ρέμπραντ


***

Χαρακτικά

Δυο ζητιάνοι - Χαλκογραφία (1630)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Γυμνή γυναίκα καθισμένη (1631)
Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο


Γυμνή γυναίκα καθισμένη σε ανάχωμα 


Ηλικιωμένος με γενειάδα (1631)


Γυναίκα προς νερού της (1631)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Πωλητής ποντικοφάρμακου (1632)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Το πανωφόρι του Ιωσήφ παρουσιάζεται στον Ιακώβ (1633)
Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο


Ο καλός Σαμαρείτης - Χαλκογραφία (1633)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Η σύζυγος του Πετεφρή και ο Ιωσήφ (1634)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ

Ένα βιβλικό ζωγραφικό θέμα που ενέπνευσε αρκετούς ζωγράφους της αναγέννησης  και όχι μόνο.

Κατά την Παλαιά Διαθήκη ο Ιωσήφ ήταν γιος του Ιακώβ.  Ο Πετεφρή ήταν αξιωματούχος αυλικός του Φαραώ στο σπίτι του οποίου υπηρετούσε ο Ιωσήφ τον οποίο είχε αγοράσει σαν σκλάβο ο Πετεφρή.Τον Ιωσήφ  τον παρέστεκε ο Θεός κι έτσι το σπίτι του Πετεφρή το βρήκε ευμάρεια η οποία εκπορευόταν  από τον Ιωσήφ. Τον Ιωσήφ ο Πετεφρή τον έκανε αρχιεπιστάτη του . Η γυναίκα του Πετεφρή όμως θέλχθηκε από τον Ιωσήφ και προσπάθησε να τον αποπλανήσει αρκετές φορές. Ο Ιωσήφ όμως αρνήθηκε και προκάλεσε το θυμό της, η οποία τον κατηγόρησε ότι προσπάθησε να τη βιάσει. Τότε ο Πετεφρή πιστεύοντας τη γυναίκα του, έριξε τον Ιωσήφ στη φυλακή. Εκεί ο Ιωσήφ ερμήνευσε δύο όνειρα σε αξιωματούχους του Φαραώ που είχαν εκπέσει. Σύμφωνα με το πρώτο όνειρο, ο ένας θα εκτελούνταν και ο άλλος θα ξανααναλάμβανε το αξίωμά του αρχιοινοχόου. Μετά από δύο χρόνια ο Φαραώ είδε ένα όνειρο το οποίο οι μάγοι του δεν μπορούσαν να το ερμηνεύσουν. Ο αρχιοινοχόος τότε θυμήθηκε τον Ιωσήφ και ο Φαραώ διέταξε να τον βγάλουν από τη φυλακή. Το όνειρο το ερμήνευσε ο Ιωσήφ και σύμφωνα με αυτό θα έρχοντο στην Αίγυπτο 7 έτη αφθονίας τα οποία θα διαδέχονταν 7 έτη ανέχειας και ξηρασίας. Ο Φαραώ έλαβε μέτρα για την αντιμετώπιση του κακού και έδωσε στον Ιωσήφ ανώτατο αξίωμα και  για να επανορθώσει το κακό που του είχε γίνει μνήστευσε τον Ιωσήφ με την κόρη του Πετεφρή.


Αυτοπροσωπογραφία (1634)


Αυτοπροσωπογραφία (1634)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Ψευτογιατρός (1635)
Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο


Πλανόδιοι μουσικοί (1635)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Πορτρέτο Johannes Wtenbogaert (1635)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Ο Χριστός εκδιώκει τους εμπόρους από το ναό - Χαλκογραφία (1635)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Ο Χριστός προ του Πιλάτου - Χαλκογραφία (1636)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Τρία κεφάλια γυναικών, η μία κοιμάται (1637)


Ιακώβ με τον Βενιαμίν (1637)


Αδάμ και Εύα - Χαλκογραφία (1638)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Ο Ιωσήφ εξιστορεί το όνειρό του (1638)


Αυτοπροσωπογραφία (1638)


Ηλικιωμένη κοιμάται - Χαλκογραφία (1633-39)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ



Johannes Wtenbogaert - Η χρυσή ζυγαριά (1639)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Πορτρέτο του Cornelis Claesz - Χαλκογραφία (1641)
Μουσείο Πανεπιστημίου Ρούτγκερς στο Νιου Τζέρσεϊ


Ο Εβραίος γιατρός Εφραίμ Μπόνους - χαλκογραφία  (1647)


Ζητιάνοι στην πόρτα σπιτιού - χαλκογραφία  (1648)
Εθνικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Εβραίοι στη Συναγωγή (1648)
Μουσείο Teylers στο Χάαρλεμ της Ολλανδίας


Μικρό παιδί παρουσιάζεται στον Ιησού (1649)


O τυφλός Τωβίτ - χαλκογραφία (1651)


Φάουστ - χαλκογραφία (1652)

Ο Γιόχαν Φάουστ ήταν ένας θρυλικός πολυπράγμων Γερμανός (τσαρλατάνος) που περιφερόταν στις μεγαλουπόλεις της δυτικής Ευρώπης, εμφανιζόμενος  σαν μέγας αστρονόμος, σαν γιατρός και άλλοτε  σαν αλχημιστής.  
Ισχυριζόταν ότι τα θαύματα του Χριστού για αυτόν ήταν παιχνιδάκι και ότι οι νίκες του Ιταλικού Αυτοκρατορικού στρατού ήταν αποτέλεσμα μόνο των μαγικών του δυνάμεων.
Η φήμη του εξαπλώθηκε  σε όλο τον κόσμο με απίθανες ιστορίες που ήθελαν ακόμα και κληρικούς να επιβεβαιώνουν τα κατορθώματά του ακόμα και με παρόντα τον διάβολο.


H θυσία του Ισαάκ (1655)

Σχέδια

Σχέδια γιο το "Άσωτος με μία πόρνη" (1630)


Ηλικιωμένος - Ο πατέρας του καλλιτέχνη (1630)
Ασμόλειο Μουσείο Οξφόρδης στην Αγγλία


Μελέτη για μεθυσμένο (1633)
Μουσείο Στέντελ στην Φρανκφούρτη 


Η Σάσκια με ψάθινο καπέλο (1633)
Κρατικό Μουσείο Βερολίνου


Δυο άνδρες συζητούν, τρίτος ακούει (1634)
Συλλογή Devonshire στο ανάκτορο Chatsworth


Η Σάσκια κοιμάται  (1635)
Ασμόλειο Μουσείο Οξφόρδης στην Αγγλία


Γαλλικό κρεβάτι (1646)
Εθνική Βιβλιοθήκη στο Παρίσι


3 σχόλια:

Christa Mavropoulou είπε...

Για την αυθεντικότητα δεν μπορώ να πάρω θέση.
Φως....σε όλα τα έργα του κυριαρχεί το φως!!!Πραγματικά υπέροχη η συλλογή σου και ευχαριστώ που μου έδωσες τη χαρά να ταξιδέψω πάλι πίσω-)))
Εύχομαι ολόψυχα

…….(¨`•.•´¨)…..….l | /
(¨`•.•´¨).¸.•´—— (ړײ) —
.`•.¸.(¨`•.•´¨)….… / | l
(¨`•.•´¨).¸.•´
.`•.¸.•´.•´
……`•´¸
………..)
……¸.•´
…..(
……`•.¸
………..Καλό Πάσχα!!

Βιβή Γ. είπε...

Χάρηκα πολύ που με βρήκες,έτσι ανακάλυψα κιεγώ την σελίδα σου.
Υ π έ ρ ο χ η !
Από...διάβασμα βιβλίων πώς πας;
Καλή συνέχεια.

Νimertis είπε...

Αληθινά, εξαιρετική και μοναδική τούτη η συλλογή ενός πολύ μεγάλου της εικαστικής τέχνης... κάθε πίνακας είναι και μελέτη... να΄σαι καλά φίλε και καλή Ανάσταση!

Αναγνώστες