Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[Ο πίνακας της κεφαλίδας είναι του Cesar Santos. Όλα τα πνευματικά δικαιώματα των εικόνων ανήκουν στους δημιουργούς των έργων. Η ιστοσελίδα κάνει χρήση των εικόνων για λόγους ενημέρωσης.]

Κυριακή, 10 Νοεμβρίου 2013

Μια βιβλική αιμομιξία









Τα βιβλικά κείμενα θέλουν το Λωτ να κατοικεί με την οικογένειά του στη πόλη Σόδομα, μία πόλη της οποίας οι κάτοικοι ζούσαν μέσα στη κραιπάλη.

Βλέποντας ο θεός το χάλι των κατοίκων, αποφάσισε να καταστρέψει τη πόλη μαζί με τους κατοίκους της με φωτιά.

Πριν τη καταστροφή ο θεός έστειλε δυο αγγέλους και πήραν από το χέρι το Λωτ και την οικογένειά του μακριά, με την εντολή να μην ρίξουν ούτε μία ματιά πίσω στη διεφθαρμένη για το Θεό πόλη.

Η γυναίκα του Λωτ, καθώς έφευγαν, έστρεψε τη ματιά της προς τα πίσω και αμέσως έγινε στήλη άλατος επί τόπου.

Βρέθηκε ο Λωτ με τις δυο κόρες του σε μια ερημιά.

 Οι δυο κόρες μη βλέποντας άλλον άνθρωπο γύρο τους, αποφάσισαν να κεράσουν κρασί το πατέρα τους, να ζαλιστεί και να πλαγιάσει μαζί τους.

Ο μεθυσμένος Λωτ ανταποκρίθηκε καταφέρνοντας να τεκνοποιήσει με τις κόρες του για να καταγραφεί η οικογένεια ως πρόγονοι των Μωαβιτών και των Αμμανιτών.


H σύζυγος του Λωτ 
Καθεδρικός Ναός Μονρεάλε Σικελίας


Ο Νωε και οι κόρες του
Γιαν Βέλλενς ντε Κοκ (1470-1521)


Lukas van Leyden (1521)
Μουσείο Λούβρου


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Γιαν Βέλλενς ντε Κοκ (1523)
Ινστιτούτο Τέχνης του Ντιτρόιτ


Λούκας Κράναχ ο Πρεσβύτερος (1528)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Άλμπρεχτ Αλντόρφερ (1537)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Λούκας Κράναχ ο Νεώτερος (1544)


Μπονιφάτσιο Βερονέζε (1487-1553)


Ο Νωε και οι κόρες του
Αλαβάστρινο ανάγλυφο (1545-1554)


Γιαν Μασσάις (1563)
Μουσείο Ιστορίας της Τέχνης στη Βιέννη


Jan Massys  (1565)
Βασιλικό Μουσείο Καλών Τεχνών Βελγίου στις Βρυξέλλες


Λεπτομέρεια 


Λεπτομέρεια 


Lucas Gassel (1480-1570)


Ο Νωε και οι κόρες του
Παλάτι Edelmann στην πόλη Όλομουτς της Τσεχίας
Το κτήριο άρχισε να χτίζεται μετά το 1572


Σόδομα και Γόμορρα 
Χίλλις Μόστερτ (1580-90)
Μουσείο Χίλλις Μόστερτ στην Κολονία


Άγγελος με την οικογένεια του Λωτ
Χίλλις Μόστερτ (1593)


Σόδομα και Γόμορρα 
Χίλλις Μόστερτ (1597)


Ο Νωε και οι κόρες του
Γιάκομπ ντε Μπάκερ (1540~1600)


Γιοάχιμ Γιούτεβελ (1590-1600)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Λεπτομέρεια


Λεπτομέρεια


Jan Harmensz Muller (1600)


Ο Νωε και οι κόρες του
Μαρμάρινο ανάγλυφο (1600)
Μουσείο Μπόντε στο Βερολίνο


Joachim Ethewal (1603-1608)
Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη


Κρατικό Μουσείο στην πόλη Σβερίν Γερμανίας


Lazarus van de Borcht (1575?-1611?)


Μουσείο Τέχνης Μασσαλίας


 Ρούμπενς (1613-14)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Hendrik Goltzius (1616)
Κρατικό Μουσείο Ολλανδίας στο Άμστερνταμ


Μοναστήρι Ελ Εσκοριάλ στη Μαδρίτη


 Francois de Nome (1593-1620)


Η αποχώρηση του Λωτ με την οικογένειά του από τα Σόδομα (1618-20)
Εθνικό Μουσείο Δυτικής Τέχνης στο Τόκιο


Η αποχώρηση του Λωτ με την οικογένειά του από τα Σόδομα μετά Ρούμπενς 


Οράτιο Τζεντιλέσκι (1622)
Μουσείο Πολ Γκετί στο Λος Άντζελες


Άμπραχαμ Μπλούμερτ (1624)


Οράτιο Τζεντιλέσκι (1628)
Μουσείο Καλών Τεχνών στο Μπιλμπάο 


Λεπτομέρεια


Μουσείο Καλών Τεχνών Στρασβούργου


Γιοάχιμ Γιούτεβελ (1630)
Πινακοθήκη Βερολίνου


Francesco Furini (1634)
Μουσείο του Πράδο στη Μαδρίτη


Τα Σόδομα και Γόμορρα καταστρέφονται 
Kerstiaen de Keuninck (1561-1635)


Μουσείο Τολέδο


 Ο Λωτ με την οικογένειά του φεύγει από τα Σόδομα (1640)
Pietro Novelli (1640)
Μοναστήρι Ελ Εσκοριάλ στη Μαδρίτη


Άνταμ φαν Νόορτ (1562-1641)
Μουσείο και Πινακοθήκη στο Μπρίστολ της Αγγλίας


Bernardo Cavallino (1644-45)


Hendrick de Somer (1645)


Hendrick de Somer (1645)


Κρατικό Μουσείο Έργων Τέχνης στη Δρέσδη


Μουσείο Λούβρου


Μουσείο Τέχνης Τολέδο


Hendrick de Somer (1630-56)


Massimo Stanzione (1585-1656)


Lorenzo Lippi (1606-1665)


Κορνέλις φαν Πούλενμπουργκ (1594-1667)
Βαυαρική Συλλογή Μονάχου


Dirck van der Lisse (1607-1669)
Κρατικό Μουσείο στην πόλη Σβέριν Γερμανίας


Αντρέα Βακκάρο (1604-1670)
Μουσείο Καλών Τεχνών στο Ρίο ντε Τζανέιρο στη Βραζιλία


Αντρέα Βακκάρο (1670)
Ιδιωτική συλλογή


Giovanni Battista Langetti (1635-1676)
Ιδιωτική συλλογή


Marcantonio Franceschini (1676-77)
Πινακοθήκη Ντάλουιτς στο Λονδίνο


Girolamo Forabosco (1605-1679)
Μουσείο Τέχνης Wadsworth Atheneum στο Χάρτφορντ του Κονέκτικατ


Γιαν Στέιν (1625-1679)


Γιαν Στέιν (1625-1679)


Λεπτομέρεια γλυπτού από ελεφαντόδοντο του Francis van Bossuit (1680-92)


Adriaen van de Werff (1694)
Απεικόνιση πίνακα, λάδι σε καμβά, που καταστράφηκε


Pieter van de Werff μετά Adriaen van de Werff (μετά1694)
Ανάκτορο Λαζένκι στη Βαρσοβία


Bartolomeo Guidobono (1694-96)
Μουσείο Strada Nuova στη Γένοβα


Bartolomeo Guidobono (1700)
Εθνικό Μουσείο Τέχνης στην πόλη Κάουνας της Λιθουανίας


Noel Coypel (1704)
Μουσείο Καλών Τεχνών στην πόλη Ρεν Γαλλίας


Samuel Masse (1710)
Πινακοθήκη στη Βαρσοβία


Adrian van der Werff (1711)
Μουσείο Ερμιτάζ


Troy Jean Francois (1721)
Μουσείο Ερμιτάζ


Ανάγλυφο σε βράχο (1722)
Σαξονία - Άνχαλτ


Ο Λωτ με την κόρη του 
Ερτ ντε Χέλντερ (1645-1727)


Paolo Matteis (1662-1728)


Marcantonio Franceschini (1648-1729)


Marcantonio Franceschini (1648-1729)


Giovanni Battista Lama (1673-1748)


Η οικογένεια Λωτ φεύγει από τα Σόδομα
Τοιχογραφία Φραντς Γκέοργκ Χέρμαν (1752)


Λωτ και οι κόρες του 
Pieter Jozef Varhaghen (1780)
Μουσείο Τέχνης στην πόλη Leuven Βελγίου


Σάμουελ Γούντφορντ (1763-1817)


O Λωτ φεύγει από τα φλεγόμενα Σόδομα
Μαρμάρινο γλυπτό του Grazioso Rusca (1757-1829)
Εξωτερικό Καθεδρικού Ναού στο Μιλάνο




Γερμανική Πινακοθήκη στη Δρέσδη


Σόδομα και Γόμορρα
Τζων Μάρτιν (1852)
Πινακοθήκη Τέχνης Laing στο Νιούκαστλ Αγγλίας


Λεπτομέρεια


Οι θυγατέρες του Λωτ

Χαρακτικά


Ο Λωτ με την οικογένειά του φεύγει από τα Σόδομα


Lucas van Leyden (1530)
Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη


Μπαλτάσαρ φαν ντεν Μπόσχε (1555)
Μουσείο Τέχνης Λος Άντζελες


Η γυναίκα του Λωτ κοιτάζει πίσω τα φλεγόμενα Σόδομα
Raphael Sadeler μετά Marten de Vos


Goltzius Hendrick (1597)


Philips Galle (1537-1612)


Philips Galle (1537-1612)


Χαρακτικό του Jan Harmensz Muller, λεπτομέρεια (1571-1628)


Jan Gillisz van Vliet (1631)
Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο


Τζον Σμιθ (1652-1742)
Εθνική Πινακοθήκη στο Λονδίνο


Vien Joseph Marie (1748)
Ινστιτούτο Τέχνης Του Σικάγο


Λεπτομέρεια


Χαρακτικό Robert Dunkarton μετά Ερτ ντε Χέλντερ (1787)


Ο Λωτ φεύγει από τα Σόδομα
Ξυλογραφία Julius Schnorr von Carolsfeld (1860)


Ο Λωτ με την οικογένειά του φεύγει από τα Σόδομα
Γκιστάβ Ντορέ (1875)


Phillip Medhurst





3 σχόλια:

zoyzoy είπε...

Δεν γνώριζα την συνέχεια της ιστορίας είχα μείνει μέχρι την σύζυγο που έμεινε στήλη του άλατος.
Διεφθαρμένες τελείως οι κόρες!

Οι ζωγράφοι της εποχής έχουν αποδώσει τέλεια το πάθος με τα χυμώδη γυναικεία κορμιά.Ενώ στ'αντρικά δίνουν μια σκληράδα το γυναικείο το βρίσκω πιο πλαστικό λίγο υπερβολικό με αλαβάστρινη επιδερμίδα!

xristin είπε...

Αυτοί οι πρόγονοι των Μωαβιτών και Αμμανιτών ήταν μες την ακολασία αγαπητέ habilis.
Kαι μην μου πει κανείς ότι ο Λωτ ζαλίστηκε από το κρασί και έγινε ότι έγινε στην ερημιά.
Τώρα οι ζωγράφοι κάθε εποχής απέδωσαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτήν την σκηνή της αποπλάνησης του....πατέρα.
Πανέμορφα έργα,γεμάτα αισθησιασμό.
Μου άρεσε πάρα πολύ που μάζεψες σε μία ανάρτηση πολλά έργα από διαφορετικές εποχές και μπορέσαμε να δούμε την καλλιτεχνική προσέγγιση κάθε εποχής.
Να είσαι καλά

Andreas Mavromichalis είπε...

Είναι να απορεί κάποιος.
Κατέφυγαν στη σπηλιά για να γλυτώσουν. Πού βρήκανε το κρασί για να μεθύσουν τον πατέρα τους;
Ο Θεός του Αβραάμ και του Λωτ που έβλεπε όλες τις ακολασίες των ανθρώπων που ζούσαν στα Σόδομα και τα Γόμορα για τις οποίες τους έκαψε,
και που τιμώρησε την γυναικεία περιέργεια της συζύγου του Λωτ
δεν είδε το μεγάλο αμάρτημα του δίκαιου πατριάρχου του;
ΓΙΑΤΙ;

Αναγνώστες